ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه بیش از چهارصد دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاه علامه طباطبائی به مقامات دولت یازدهم مبنی بر برکناری صدرالدین شریعتی، رئیس این دانشگاه

هیچ کس از رئیس دانشگاه علامه سوال نمی‌کند که چه نسبتی میان اسلامی‌کردن دانشگاه و توهین به شعور دانشجویان با این‌گونه جداسازی‌ها وجود دارد؟

"هیچ کس از رئیس دانشگاه علامه سوال نمی‌کند که چه نسبتی میان اسلامی‌کردن دانشگاه و توهین به شعور دانشجویان با این‌گونه جداسازی‌ها وجود دارد؟! آیا تفتیش رایانه‌های شخصی دانشجویان در خوابگاه‌ها چیزی جز تجاوز به حریم شخصی دانشجویان نام دارد؟! امنیتی‌کردن فضای دانشگاه با نصب دوربین‌های مداربسته‌ی فراوان، اخراج اساتید دگراندیش و فرهیخته‌ی دانشگاه و قطع معیشت آنان به بهانه‌های واهی، پرونده‌سازی، بی‌حرمتی، محدود کردن فضای بحث و گفت‌و‌گوی علمی، جولان بی‌ادبانه‌ و بی‌محابای نیروهای حراست در محوطه‌ی دانشگاه، گشت‌های حجاب در محیط دانشگاه و نیز کشاندن مکرر دانشجویان به کمیته‌های انضباطی، همه و همه چه نسبتی با اسلامی کردن دانشگاه دارد؟!"
این بخشی از نامه‌ای است که صدها دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه علامه طباطبایی خطاب به مقامات دولت یازدهم و در راس آن حسن روحانی نوشته اند و خواستار برکناری صدرالدین شریعتی رئیس این دانشگاه شده اند.
صدرالدین شریعتی نخستین رییس دانشگاهی بود که در مهرماه سال ۸۴ با حکم محمدمهدی زاهدی، وزیر وقت علوم به ریاست دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد تا پس از هشت سال ریاست بر این دانشگاه، آنچنان که دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه در نامه خود عنوان کرده اند تنها چیزهایی که از عنوان «دانشگاه علامه طباطبائی» به ذهن‌ها متبادر شود "تفکیک جنسیتی، حراست و کمیته‌ی انضباطی، پادگانی بودن دانشگاه، افتِ آموزشی و تحصیلی، تنگ نظری، تعلیق، اخراج و بازنشستگی اجباری اساتید" باشد.
اینک اما دانشجویان امیدوارند تا دولت حسن روحانی که پیش و پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری با وعده توقف تفکیک‌های جنسیتی، فضایی بازتر و ایجاد احساس امنیت و آزادی بیشتر توانسته بود توجه بخش هایی از جریان‌های دانشجویی و دانشگاهی را به خود جلب کند، با اقدامات لازم در جهت "احیای فضای آکادمیک در دانشگاه علامه" حرکت کند و هرچه سریعتر آقای صدرالدین شریعتی از ریاست دانشگاه علامه طباطبائی عزل کند.

فرشاد محمدی، در این‌باره گفتگویی داشته است با نیما، از فعالان دانشجویی دانشگاه علامه تهران  و درباره نامه دانشجویان و عملکرد شریعتی در دانشگاه علامه با او به گفت‌وگو پرداخته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hassan

    شرط اول تبدیل بورس خارج به داخل این است که فرد حداقل 2 سال از دوره دکتری را در خارج از کشور گذرانده باشد. بذرپاش اصلا در هیچ جا دکتری نخوانده است.