ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجله دیده‌بان زنان: انتصاب مرضیه افخم به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه و احتمال انتخاب مرضیه شریفی صدر به عنوان اولین سفیر زن ایران پس از انقلاب اسلامی

در حالی‌که غیبت زنان در کابینه دولت جدید، انتقادات بسیاری را متوجه حسن روحانی کرده بود، وزارت امور خارجه اعلام کرده که دو زن به عنوان سفیر و سخنگوی وزارت امور خارجه منصوب خواهند شد.

مرضیه افخم (سمت راست) و منصوره شریفی (سمت چپ)
مرضیه افخم (سمت راست) و منصوره شریفی (سمت چپ)

در حالی‌که غیبت زنان در کابینه دولت جدید، انتقادات بسیاری را متوجه حسن روحانی کرده بود، وزارت امور خارجه اعلام کرده که برای نخستین بار در نظام جمهوری اسلامی ایران، دو زن به عنوان سفیر و سخنگوی وزارت امور خارجه منصوب خواهند شد.

با وجود این‌‌که این انتصاب‌ها هنوز با خواسته جامعه زنان در رابطه با حضور وزرای زن در کابینه و بکارگیری گسترده زنان در سطوح مدیریتی فاصله دارد، اما می‌توان آن را نشانه‌ای از تحقق وعده‌های رئیس‌جمهوری جدید در خصوص افزایش مشارکت سیاسی زنان دانست.

در برنامه امروز دیده‌بان زنان به این موضوع پرداختیم و نگاهی به سابقه کاری مرضیه افخم، سخنگوی آتی وزارت امور خارجه و منصوره شریفی صدر، سفیر احتمالی ایران در یکی از کشورهای آسیای داشتیم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.