ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب غذای حسین رونقی ملکی و نگاهی به تاثیر اعتصاب غذا بر زندانی

بر حسین رونقی و دیگر زندانیان سیاسی چه می‌گذرد که تصمیم به بازی با جانشان برای رسیدن به خواسته‌هایشان می‌گیرند؟ در اعتصاب غذا چه بر زندانی می‌گذرد؟ در گفت‌وگو با کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر مقیم ترکیه

کوهیار گودرزی - حسین رونقی

نزدیک به یک ماه از اعتصاب غذای حسین رونقی ملکی و بیش از ده روز از اعتصاب غذای مادر او زلیخا موسوی می‌گذرد. یکی در اعتراض به شرایط زندان و دیگری در اعتراض به وضعیت فرزند زندانی‌اش دست به اعتصاب غذا زده است.

سید حسین رونقی ملکی، متولد ۱۴ تیر ۱۳۶۴ در ملکان است. او فعال حقوق بشر، فعال دانشجویی، وبلاگ نویس، زندانی سیاسی و مسئول کمیته مبارزه با سانسور در ایران با عنوان ایران پروکسی است. حسین رونقی با نام مستعار بابک خرمدین در ایران به وبلاگ نویسی می‌پرداخت. او همچنین در زمینه برنامه‌نویسی و ساخت وبلاگ و عبور از فیلترینگ تخصص دارد و در زمینه مبارزه با سانسور در فضای سایبری ایران تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده است.
حسین رونقی بارها در زمان حضور در بازداشت در اعتراض به شرایط زندان دست به اعتصاب غذا زده است. بنا بر گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، رونقی از تاریخ ۱۸ مرداد ماه، در اعتراض به وضعیت نامساعد جسمی‌اش در بازداشت اعتصاب غذا کرده است.

آنچه ما را برانداشت تا این گزارش را تهیه کنیم بررسی این موضوع است که بر رونقی و دیگر زندانیان سیاسی چه می‌گذرد که تصمیم به بازی با جانشان برای رسیدن به خواسته‌هایشان می‌گیرند؟ در اعتصاب غذا چه بر زندانی می‌گذرد؟ تأثیر این عمل اعتراضی بر بدن زندانی چیست؟
در جستجو برای پیدا کردن پاسخ این پرسش‌ها به سراغ کوهیار گودرزی که در حال حاضر در ترکیه ساکن است می‌رویم.

کوهیار چند بار در زمان حضور در زندان دست به اعتصاب غذا زده است. اعتصاب‌های که به مانند مورد حسین رونقی خبر ساز گشتند.
کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر، وبلاگ نویس، روزنامه نگار، زندانی سیاسی و دانشجوی سابق دانشکده مهندسی هوا-فضا در دانشگاه صنعتی شریف است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.