ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرپرست وزارت علوم: امسال دانشجوی ستاره‌دار نخواهیم داشت

جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم

جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم ایران وعده داده که در سال تحصیلی پیش‌رو هیچ دانشجویی در ایران به دلیل "شائبه‌های سلیقه‌ای و سیاسی" از تحصیل محروم نخواهد شد.
توفیقی در مصاحبه با روزنامه شرق با تاکید بر اینکه امسال "دانشجوی ستاره‌دار" نخواهیم داشت، گفت: "ضرورت ایجاد فضای باز سیاسی در دانشگاه‌ها برای ما نکته مهمی است، باید آرامشی که زمینه فعالیت‌های علمی است در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد، در عین حال در دانشگاه فضای باز سیاسی، نشاط سیاسی و فضای تبادل‌نظر نیز وجود داشته باشد."
از سال ۱۳۸۵ هم‌زمان با روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد، شماری از داوطلب کنکور کارشناسی ارشد که در کنار نام‌شان ستاره خورده بود، پس از احضار و بازجویی از ادامه تحصیل محروم می‌شدند. در هشت سال اخیر شمار زیادی از دانشجویان به دلیل فعالیت‌های مدنی و سیاسی خود به اصطلاح "ستاره‌دار" شده و از ادامه تحصیل محروم ماندند.
سرپرست وزارت علوم همچنین در پاسخ به سوالی درباره استادان دانشگاهی که در هشت سال گذشته "حق‌شان ضایع" شده، گفت که این وزارتخانه در حال رسیدگی به وضعیت استادانی است که "تصور می‌کردند به‌دلیل مسایل سیاسی یا باورهایشان بازنشسته شده‌اند".

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.