ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لاوروف: مدارک غرب درباره حمله شیمیایی دمشق هرگز قانع‌کننده نیست

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت مدارک و شواهدی که آمریکا و کشورهای غربی درباره حمله شیمیایی توسط دولت سوریه به حومه دمشق ارائه کردند، "هرگز قانع‌کننده نیست".

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لاوروف در مرکز روابط بین‌المللی در مسکو تأکيد کرد که آنچه آمریکا، بريتانيا و فرانسه به‌تازگی در مورد حمله شیمیایی دمشق به مسکو ارائه کرده‌اند، تنها شامل تصاويری است که مورد مشخصی در آن‌ها نيست؛ نه نقشه‌های جغرافیایی ديده می‌شود و نه نام‌های خاصی هست.

وی گفت اين مدارک "بسيار متناقض و شک‌برانگيز" است.

لاوروف افزود: "وقتی از آن‌ها می‌خواهيم جزئيات بيشتری ارائه دهند، می‌گويند جزئيات بيشتر سری است."

روز گذشته، يکشنبه ۱۰ شهريورماه (يکم سپتامبر)، جان کری، وزير امور خارجه آمريکا اطمينان داد که ايالات متحده نمونه‌ای از استفاده از گاز سارين در حمله به دمشق را مورد آزمايش قرار داده و می‌داند که حکومت بشار اسد اين اقدام را صورت داده است.

همچنين خبرگزاری روسی ريا نووستی گزارش داد سرگئی لاوروف اعلام کرده است که حمله نظامی آمريکا به سوريه کنفرانس بين‌المللی صلح در مورد اين کشور را برای مدت طولانی به تأخير خواهد انداخت و شايد هم اين انديشه را به طور کامل عقيم کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سودابه

    بقول روسها : در هیچ محکمه ای شنود مکالمات یک سند قوی برای محکوم کردن کسی محسوب نمی شود. در ضمن در این مکالمه تنها فرضیات یک عضو حزب الله بیان شده و نه بیشتر. برای ثابت کردن موضوع باید ابتدا دست خط دستور اسد را یافت و اصل بودنش را توسط کارشناسان تایید کرد، تعداد قابل قبولی از مردم سوریه را با گازی که او در اختیار دارد آلود و نتایج را ازمود، و حد اقل جهار شاهد عادل و ترجیحاً آخوند به شلیک موشک های شیمیایی از سوی شخص بشار شهادت دهند تا بتوان با دادن یک بیانیه شدید الحن او را سر جای خود نشانید و صرف چای عصرانه و بیسکویت را تا مردن آخرین کودک سوری ادامه داد.

  • lyla

    "سازمان اطلاعاتی آلمان" اطمینان دارد که رژیم بشار اسد مسئول حملات شیمیایی در سوریه بوده است. این سازمان مخفی از شنود مکالمه تلفنی میان حزب‌الله لبنان و سفارت ایران، در تأیید نقش بشار اسد در این حمله خبر می‌دهد.

  • سودابه

    هرگز قانع‌کننده نیست! این اشتباهی در ترجمه است یا بیان سیاست روسیه در آینده؟ قید کردن "هرگز" یعنی اینکه اگر امضای تایید شخص بشار را روی بدنه بمب های شیمیایی منفجر شده هم ببینند باز ماجرا را قبول نخواهند داشت. فقط ارزو می کنم چچنی ها هم قدر این نوع چشم پوشی ها را بدانند. روسیه خود می داند که آنها چه ملت نازنین و بی خطری هستند. در جهان زیبای کنونی همین را کم داریم که استفاده از سلاح شیمیایی هم مشروع بشود.