ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار "اشرف" مسئولیت دارند

شیرین عبادی: اگر دولت نوری المالکی می‌گوید در قبال کشتار در اردوگاه "اشرف" مسئولیتی ندارد، باید فورا استعفا دهد!

هنوز جزئیات حوادث یکشنبه خونین (۱۰ شهریور / اول سپتامبر) در اردوگاه "اشرف" مشخص نیست. در "اشرف"، که زمانی پایگاه اصلی سازمان مجاهدین خلق در عراق بود، حدود صد نفر از افراد این سازمان مستقر بوده‌اند. تعداد کثیری از این افراد در حمله آغاز روز یکشنبه گذشته به شکل فجیعی کشته شده‌اند. سازمان مجاهدین تعداد کشته‌شدگان را ۵۲ نفر اعلام کرده است.

عکس و زیرنویس آن از سایت مجاهدین خلق

نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق از رخداد یکشنبه در اشرف ابراز تأسف کرده و دولت عراق را  مسئول حفظ جان مجاهدین دانسته است. دولت آمریکا نیز حمله به اردوگاه اشرف را محکوم کرده است.

دولت عراق خود را از مسئولیت حمله به "اشرف" مبرا می‌داند. خانم شیرین عبادی، حقوق‌دان ایرانی و برنده جایزه صلح نوبل، به "زمانه" می‌گوید که اگر دولت نوری المالکی مدعی است در قبال کشتار در اردوگاه "اشرف" مسئولیتی ندارد، باید فورا استعفا دهد، چون نشان می‌دهد که توانایی انجام وظیفه تأمین جان گروهی از انسان در خاک خود را ندارد. از نظر خانم عبادی هر دو حکومت ایران و عراق در قبال حمله به اردوگاه اشرف مسئولیت دارند.

سپاه پاسداران حکومت ایران با انتشار اطلاعیه‌ای تعداد کشته‌شدگان در حمله به پادگان اشرف را ۷۰ نفر اعلام کرد و از کشته شدن این عده ابراز شادمانی نمود. همه دولت‌ها خود را موظف به دفاع از جان و حیثیت شهروندان خود در سرتاسر جهان می‌دانند و حتا اگر کسی از افراد متبوع کشور خودی در کشوری دیگر متهم به ارتکاب جرمی شده باشد، به دفاع از وی برمی‌خیزند. اما یک ارگان حکومت ایران از کشتار یک عده شهروند ایرانی ابراز شادمانی می‌‌کند. شیرین عبادی در مصاحبه با "زمانه" بر این نکته دست گذشته و آن را محکوم کرده است.

مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با خانم شیرین عبادی در مورد کشتار در اردوگاه اشرف را از طریق این لینک بشنوید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اعتراض فعالان مدنی به کشتار در اشرف

    [...] این واکنش‌‌ها، شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، در گفت‌و‌گویی با رادیو زمانه ضمن محکوم کردن کشتار اعضای سازمان [...]

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری آرمان‌شهر – زنان – شماره 12

    [...] شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار «اشرف» مس...رادیو زمانه ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ “اگر دولت نوری المالکی مدعی است در قبال کشتار در اردوگاه “اشرف” مسئولیتی ندارد، باید فورا استعفا دهد، چون نشان می‌دهد که توانایی انجام وظیفه تأمین جان گروهی از انسان در خاک خود را ندارد. از نظر خانم عبادی هر دو حکومت ایران و عراق در قبال حمله به اردوگاه اشرف مسوولیت دارند.” [...]

  • عین اله باقرزاده قمی

    خوشحالم که خیلی به حرفهای عبدالکریم لاهیجی از قبل از 57 تا کنونش اعتقادی نداشته ام ***اگر دوستان نگویند ب یحرمتی میکنم با هر عنوان دهن پرکنی که داشته واکنون دارد.اما مسله دارودسته رجوی این قربانیان مریم ومسعود قربانی کسی نیستند جز سران این سازمان خود خوب زندگی میکنند ساده اندیشی است اگ فکر کنیم که از شهید شدن هرچه بیشتر همین تتمه طرفدارانشان هم ناراحت اند نه شهید نمایی مظلوم نمایی کاربردی بس عظیم در انقلاب داشت اینان هنوز فکر میکنند مردم ایران همان باور را دارند غافل از اینکه دیگر مردم اشباع شده اند خصوصا برای سرانیکه یر از شیادی ودروغگویی برای حداقل خودی هایشان چیزی نداشته اند ملت ایران که باورشان ندارند اما رها نکردن اشرفشان نه برای این است که سنگر امروز اشرف بخوانید پاریس فردا تهران را رها نکنند زیرا با 3 هزار نفر که دو هزار تایشان مخلف رهبرانند که نمیشود ایران بود درست مانند بسیاری از مفسران که اگر رفتن به ایرانی در کار باشد روزنامه نگاری وکاسبی هم ملیده است اینان میخواهند با سرمایه ای که از صدام گرفتند ویا کشورهای دیگر مانند عربها وشهرکی با تاسیسات ساختند پولش را بگیرند وآن هم قصه دهها میلیون وشاید 2د ویا صد ها میلیون باشد سازمانی که ثروتمند است بر خلاف اغلب گروههای سیاسی که پول اعلامیه شان را هم ندارند وبعد این پایگاه را تحویل بدهند سران میخواهند اینان تا پای جان بایستند زیرا صندوق پر میشود اگر فردا عاقل شدند وقبول کردند که مانند همه گروههای سیاسی به رای مردم احترام بگذارند ودر انتخاباتی آزاد با بودن یا نبودن ملایان شرکت کنند با این ثروت میشود حتا ریس جمهور را از مردم ساده لوح ایران با زرق وبرق پلاکارد وعکس ومعامله های کدخدامنشی در دهات خرید ورای جمع کرد واگر نه میشود با فکل وکراوات در خانه سیاستمداران ومجلس نشینان غربی را زد وبا دستمال ابریشم برای ایران نقشه کشد وبه قدرت رسید یکی از همین افراد میگفت ما کاری به مردم ایران نداریم مردم وقتی میبینند کی قدرت دارد دنبال همون میافتند نگاه به حکومت امروز کن مگر مردم باورشان دارند نه اینان دلار های نفتی را دارند ومردم ما هم دنبال پول اند بهر روی مقصر اصلی چان اینان رهبران این گروه هستند راست میگفتند اشرف را به صاحبانش مردم عراق تحویل میدادند وراهی کشورهایی که اکثر غریب به اتفاقشان قبل از رفتن به عراق در آن اقامت داشتند بر میکشتند مگر قبلا عراقی ها با اینان درگیر نشده بودند مگر نمیدانستند ممکن دوباره وسه باره به آنا حمله کنند چرا دستور تخلیه را ندادند اگر برای جان این انسانها ارزشی قایل بودند نه موضوع همان واگذاری اشرف در برابر دریافت هزینه ای که کرده اند که البته عراقی ها هم خواهند گفت حکومت دیکتاتور قبلی از منابع ما به شما داده است 2 درهم هم نمیدهیم خوب جر وبحث سیاسی دراز است وحوصله میخواهد اینان اسلحه ای ندارند اگر هم داشتند در برابر ارتش یک کشورند عاقلانه رها کردن ورفتن است دولت ایران هم برای مجاهدین نقل ونبات کادو نمیفرستند معلوم است از مالکی چه میخواهد

  • jaleh

    بجای خوشحالی از کشتار ايرانيها توسط حکومت عراق و حمايت اسد جانی بمب شيميايی بروند مشکل مردم را حل کنند: قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار مصرف به بیش از ۹۰۰۰ تومان رسیده است مرغداران معتقدند کمبود و گران شدن نهاده‌ها، هزینه‌های تولید را افزایش داده و این قیمت برای فروش تخم‌مرغ منطقی است.!

  • nasim

    شرم بر کسانیکه از کشتار هموطنش اظهار شادمانی میکند! حتی هیتلر اینطور نبود. 

  • شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار “اشرف” مسئولیت دارند | houshangrezai

    [...] مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با شیرین عبادی - رادیو زمانه [...]

  • dara

    عبدالکریم لاهیجی، رییس فدراسیون بین المللی برای حقوق بشر هم می‌گوید با توجه به تناقض‌های موجود در اطلاعات و کشته شدن افراد، ‌باید تحقیقاتی مستقل در این زمینه صورت بگیرد: «اینجاست که باید به سازمان ملل متحد هم فشار آورد. کشته شدن چهل، پنجاه یا هشتاد نفر، ‌ آن هم کسانی که در یک کشور خارجی هستند و آن کشور هم مطابق اصول حقوق بین المللی ماموریت حفاظت از جان و امنیت آن‌ها را دارد، ‌ مسلم است که سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی پناهندگان این سازمان نمی‌تواند تنها به یک اخطار یا اطلاعیه اکتفا کند و باید از طریق مکانیزم‌های سازمان ملل به دولت عراق فشار آورد که تن به انجام این تحقیقات دهد و مسببان این کشتار مشخص شوند.»

  • شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار “اشرف” مسئولیت دارند « loghmanmoradi

    [...] مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با شیرین عبادی - رادیو زمانه [...]

  • سودابه

    باید ابتدا یک کمیته ی حقیقت یاب بی طرف موضوع را بررسی کند بعد اطلاعیه داد. به عنوان کسی که اخبار این گروه ورشکسته و هذیان زده ی شبه نظامی را چندان دنبال نمی کند تصورم بر آن است که این 100 نفر به خواست سازمان مخوفشان و بر خلاف صلاحدید مقامات عراقی و آمریکایی در پایگاه مانده بوده اند. در هر صورت مسئولیت امنیت تمام موجودات در خاک عراق با دولت آن است و لازم است به افکار عمومی پاسخگو باشد. دولت ایران هم بجای توزیع شهد و شیرینی می توانست سیاستمدارانه تر عمل کند و از آنجایی که "هیچ دستی" در ماجرا ندارد، طلبکار هم بشود. اینان بالاخره ایرانی بوده اند و گویا مسلمان هم هستند و اتفاقاً اگر مثل خیلی از هم کیشانشان به درگاه شیطان یا آیاتش توبه می کردند و دوستان خود را زهر یا لو می دادند در هرم آلوده ی قدرت نظام شکوهمند دارای جایگاه بالایی بودند.

  • شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار “اشرف” مسئولیت دارند | zanyarmoradi

    [...] مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با شیرین عبادی - رادیو زمانه [...]

  • شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار “اشرف” مسئولیت دارند | golparipour

    [...] مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با شیرین عبادی - رادیو زمانه [...]

  • شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار “اشرف” مسئولیت دارند | mostafasalimi

    [...] مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با شیرین عبادی - رادیو زمانه [...]

  • شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار “اشرف” مسئولیت دارند - وبلاگ آزادی احمد زید آبادی | وبلاگ آزادی احمد زید آبادی

    [...] مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با شیرین عبادی - رادیو زمانه [...]

  • شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار “اشرف” مسئولیت دارند - Saeed Malekpour | Saeed Malekpour

    [...] مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با شیرین عبادی - رادیو زمانه [...]

  • شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار “اشرف” مسئولیت دارند - آزادی برای ایران | آزادی برای ایران

    [...] مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با شیرین عبادی - رادیو زمانه [...]

  • شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار “اشرف” مسئولیت دارند | aliafshaari

    [...] مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با شیرین عبادی - رادیو زمانه [...]

  • شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار “اشرف” مسئولیت دارند | darvishazadi

    [...] مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با شیرین عبادی - رادیو زمانه [...]

  • شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار “اشرف” مسئولیت دارند | sirvannejavi

    [...] مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با شیرین عبادی - رادیو زمانه [...]

  • شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار “اشرف” مسئولیت دارند | free Saeed Malekpour

    [...] مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با شیرین عبادی - رادیو زمانه [...]

  • #iranelection شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار “اشرف” مسئولیت دارند | samkookhorshidi

    [...] مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با شیرین عبادی - رادیو زمانه [...]

  • شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار “اشرف” مسئولیت دارند | aliafsharee

    [...] مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با شیرین عبادی - رادیو زمانه [...]

  • شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار “اشرف” مسئولیت دارند - سپیده دم

    [...] مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با شیرین عبادی - رادیو زمانه [...]

  • jamshid

    بنظر میرسد عراق و سوریه و جمهوری اسلامی به هر وسیله به ترور هموطنانشان  میپردازند و مورد تایید پارلمان انگلیس و بی تفاوتی دیگران قرار میگیرند!

  • Samad

    و خانم شیرین عبادی هم طبق معمول مسئول طفره روی خود است که حقیقت تلخ و شیرین نمیشناسد!

  • Samad

    نه تنها حکومتهای ۲ قلوی ایران و عراق شریک جنایت در کمپ اشرف هستند بلکه دستهایشان تا شانه  غرق است در خون کشته شدگان صدها  هزار ایرانی و عراقی در جنگ ۸ ساله بین دو کشور! و ***