ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برنامه سینمایی اکران: معرفی فیلم «پیتا» ساخته تحسین‌شده کیم کی دوک٬ فیلمساز کره‌ای

«پیتا» نخستین‌بار سال گذشته در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم ونیز به روی پرده رفت و برنده چهار جایزه از جمله جایزه شیر طلایی بهترین فیلم این جشنواره شد.

از این هفته نمایش عمومی فیلم «پیتا» ساخته تحسین‌شده کیم کی دوک٬ فیلمساز اهل کره جنوبی در سینماهای انگلستان آغاز می‌شود. در اکران این هفته می‌پردازیم به معرفی این فیلم.

«پیتا» نخستین‌بار سال گذشته در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم ونیز به روی پرده رفت و برنده چهار جایزه از جمله جایزه شیر طلایی بهترین فیلم این جشنواره شد. این نخستین‌بار بود که یک فیلم از کره جنوبی موفق به بردن جایزه اصلی یکی از سه جشنواره معتبر سینمایی جهان یعنی کن٬ ونیز و یا برلین می‌شد. پس از آن فیلم در جشنواره‌های دیگری چون تورنتو٬ سیدنی و روتردام نیز به روی پرده رفت و توانست جوایزی به دست آورد. کیم کی دوک امسال با آخرین ساخته‌اش «موبیوس» در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم ونیز شرکت کرده است.
کیم کی دوک در این ساخته‌اش رابطه مرموز میان یک زن میانسال و یک مرد خشن را دستمایه خود قرار داده است. گنگ‌دو مرد خشن و تنهایی است که کارش شرخری است. او با خشونت افرادی را که به رییسش بدهکار هستند تحت فشار قرار می‌دهد که بدهی خود را بپردازند. روزی زنی میانسال به سراغ او می‌آید و ادعا می‌کند مادر اوست که سال‌ها پیش و در دوران کودکی او را رها کرده است. در روزهای بعد زن همچنان گنگ‌دو را دنبال می‌کند و به مرور رابطه‌ای میان این دو شکل می‌گیرد.
هر هفته در «برنامه سینمایی اکران» نگاهی داریم به یکی از فیلم‌های مهم روی پرده سینماهای جهان. در این برنامه مروری می‌کنیم بر خلاصه داستان فیلم٬ معرفی عوامل سازنده٬ گفته‌های فیلمسازان٬ چگونگی ساخت فیلم و نمایش آن و در نهایت نظر برخی از منتقدان معروفترین و شناخته‌شده‌ترین مجله‌های سینمایی و روزنامه‌های جهان درباره فیلم. همچنین در این برنامه می‌توانید بخش‌هایی از صدای پیش‌پرده فیلم و موسیقی متن آن را بشنوید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.