ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتیجه تلاش‌های احمد شهید برای دیدار از ایران؛ در گفت‌وگو با الهه هیکس

به گفته مقام‌های جمهوری اسلامی، از به هنگام روی کار آمدن حسن روحانی، احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، دست‌کم دو مرتبه به ایشان نامه نوشته است و خواهان اجازه ورد به کشور شده است.

الهه هیکس

به گفته مقام‌های جمهوری اسلامی، از به هنگام روی کار آمدن حسن روحانی در مقام ریاست جمهوری جدید ایران، احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، دست‌کم دو مرتبه به ایشان نامه نوشته است و خواهان اجازه ورد به کشور شده است.
پیش از قدرت‌یابی حسن روحانی هم که هیچ صحبت خاصی از تامل با جهان و رفع تنش‌ها نبود آقای احمد شهید قادر نشده بود که به ایران برود.
حتا در این دوره که صحبت از رفع تنش‌ها، ابهام‌زدایی و جلب اعتماد بین‌المللی است، علت مخالفت‌های جدی و مستمر مقامات جمهوری اسلامی با ورود احمد شهید چیست؟ از سویی دیگر، نرفتن آقای احمد شهید به ایران چه پیامدهایی برای ایشان و آینده گزارشگری ایشان در مورد ایران خواهد داشت؟
در همین رابطه، با الهه هیکس، کارشناس مسائل حقوق بشر در نیویورک گفت‌وگویی انجام داده‌ایم و درابتدا نظرش را درباره‌ی بهانه‌های اصلی مقامات ایرانی جویا شده‌ایم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.