ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير امور خارجه ايران تبريک به يهوديان در صفحه توئيتر خود را تأييد کرد

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران تبريک سال نو يهوديان را در صفحه توئيتر خود تأييد کرد و گفت ايران کشتار يهوديان به دست نازی‌ها را محکوم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنيم، محمدجواد ظريف در پاسخ به سؤالی در مورد توئيتی به‌نقل از وی درباره هولوکاست و تبريک سال نوی عبری به یهودیان گفت: "اين مطلب در پاسخ به سؤالی که بعداً معلوم شد از سوی دختر رئيس سابق مجلس نمايندگان آمريکا در شبکه توييتر مطرح شده بود ارائه شده است."

پس از آن‌که وزیر امور خارجه ایران روز پنج‌شنبه ۱۴ شهریورماه (پنجم سپتامبر) در توئيتر خود "روش هشنه"، سال نوی عبری به یهودیان را تبریک گفت، دختر نانسی پلوسی، رهبر حزب دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به این توئیت نوشت "سال نو می‌توانست شیرین‌تر باشد اگر شما به انکار هولوکاست از سوی ایران پایان می‌دادید" و ظریف پاسخ داده بود: "ایران هیچگاه هولوکاست را انکار نکرده است، مردی که تصور می شد این کار را کرده است، دیگر رفته است. سال نو مبارک."

منظور محمدجواد ظريف، محمود احمدی‌نژاد بود که هشت سال رياست جمهوری ايران را بر عهده داشت و سخنان وی در انکار هولوکاست فشارهای جهانی بسياری را بر ايران تحميل کرد.

ظريف به تسنيم گفت: "ما هيچگاه با يهودی‌ها و مذهب يهود سر ستيز نداشته و با صهيونيست‌ها که يک اقليت در اين مذهب الهی هستند مخالفيم و اجازه نمی‌دهيم که اين  گروه کوچک (صهيونيست‌ها) برای تبليغات خودشان با مظلوم‌نمايی و به‌دروغ جمهوری اسلامی ايران را ضديهود معرفی کنند."

وی تأکيد کرد: "ما نبايد اجازه دهيم تا آن‌ها چهره‌ای دروغين از ايران بسازند. ايران همواره هر نوع کشتار انسان‌ها را محکوم می‌کند و در اين راستا کشتار يهودی‌ها توسط نازی‌ها را هم محکوم کرده همان‌طور که کشتار و سرکوب فلسطينی‌ها توسط صهيونيست‌ها را محکوم می‌کنيم."

روز پنج‌شنبه پیام ديگری منتسب به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در توئيتر منتشر شده بود که در آن وی نيز به‌مناسبت فرارسیدن سال جدید یهودی به یهودیان جهان تبريک گفته بود اما محمدرضا صادق، مشاور رئیس‌جمهور این خبر را تکذیب کرد و گفت “روحانی حساب توئیتر ندارد”.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.