ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خشونت و مسئله مشروعیت به کاربردن آن برای رسیدن به حقوق کارگری

در پی خبر به گروگان گرفته شدن مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه، رادیو زمانه با فرزین وحدت و عبدالکریم لاهیچی گفت وگو کرده و مسئله به کاربردن خشونت در چنین شرایطی را تحلیل کرده است.

ظهر روز چهارشنبه هفته جاری، خبری در مورد اقدام یک کارگر اخراج شده شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه به گروگانگیری مدیر عامل این شرکت و دو تن دیگر، روی خروجی خبرگزاری‌های داخلی ایران قرار گرفت. این فرد که با نام مخفف «بهرام. سین» معرفی شده، با 12 سال سابقه کار در شرکت واحد به دلیلی که خوابیدن در شیفت شب محل کار عنوان شده، از محل کار خود اخراج می‌شود و تلاش‌های او برای بازگشت به کار پس از یک‌سال بی‌ثمر می‌ماند. او سرانجام به همین دلیل، به گروگان‌گیری مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه و دو نفر دیگر دست می‌زند و در نهایت با دخالت پلیس دستگیر می‌شود.

حسن سعیدی، وکیل این کارگردر اداره کار که خود از فعالان کارگری است، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری کار ایران عنوان کرده بود که ضوابط قانونی برای اخراج این کارگر از کار توسط مرجع قانونی رعایت نشده است. آیا اقدام این کارگر به گروگانگیری روسای سابق خود شکلی از خشونت است؟ آیا او مرتکب جرم شده است؟ آیا تمایل افراد جامعه به استفاده از خشونت برای رسیدن به حقوق‌شان می‌تواند تحت تاثیر تحولات کلان جامعه قرار بگیرد؟
در رابطه با همین سئوالات با آقای دکتر فرزین وحدت، جامعه شناس مقیم آمریکا و دکتر عبدالکریم لاهیجی حقوق‌دادن مقیم فرانسه گفتگو کردم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.