ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طالبان یک نویسنده هندی را به قتل رساند

ستیزه‌جویان طالبان روز گذشته، ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) سوشمیتا بانرجی، نویسنده هندی را به قتل رساندند.

ستیزه‌جویان طالبان روز گذشته، ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) سوشمیتا بانرجی، نویسنده هندی را به قتل رساندند.

خبرگزاری آسیای میانه گزارش داد که ستیزه‌جویان طالبان به زور وارد خانه سوشمیتا بانرجی شدند و او را با شلیک گلوله به قتل رساندند.

سرتیپ دولت خان زردان، رئیس پلیس "شران" گفت که پلیس روز گذشته جسد خانم بانرجی را در حومه‌های شهر "شران"، مرکز استان "پکتیا" پیدا کرده است.

سرتیپ زردان همچنین گفت که همسر و فرزندان سوشمیتا بانرجی در این سوءقصد آسیب ندیده‌اند.

ستیزه‌جویان طالبان اما مسئولیت قتل این نویسنده هندی‌تبار را به عهده نگرفتند. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است: "ما هر گونه ادعا مبنی بر دست داشتن در قتل این زن هندی را تکدیب می‌کنیم."

سوشمیتا بانرجی ۴۹ سال داشت و پس از ازدواج با یک مرد افغان به دین اسلام گرویده بود و در افغانستان به او "سید کماله" می‌گفتند.

سوشمیتا بانرجی در سال ۱۹۹۵ که طالبان بر افغانستان حکومت می‌کرد به کلکته گریخت و کتابی درباره خاطراتش از زندگی در افغانستان تحت حاکمیت طالبان نوشت. این کتاب بسیار پرفروش شد و سینمای بالیوود هم فیلمی بر اساس آن ساخت که در سال ۲۰۰۳ به نمایش درآمد و خبرساز شد.

خانم بانرجی سال گذشته به افغانستان بازگشت.

سفارت هندوستان در افغانستان قتل سوشمیتا بانرجی را تأیید کرده است. "بهاشائو ساهیتیا" ناشر خاطرات سوشمیتا بانرجی از او به عنوان یک زن شجاع یاد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.