ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی قوه قضائيه زندانی بودن آرش صادقی را انکار کرد

غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه

غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ايران در نشست رسانه‌ای خود از وضعیت آرش صادقی دانشجوی زندانی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت چنين فردی در زندان وجود ندارد.

به‌گزارش منابع خبری ايران اژه‌ای گفت: "گفته شده که این فرد در زندان اوین اعتصاب غذا کرده است در حالی که در زندان اوین در سال ۹۱ و ۹۲ چنین فردی وجود نداشته است."

وی در همين حال افزود: "البته در سال ۸۹ فردی با این نام دستگیر شده و به یک سال حبس محکوم شده است که بعد از سپری کردن محکومیت آزاد شده است، ولی اگر تشابه اسمی هم بوده است چنین فردی در سال ۹۱ و ۹۲ در زندان اوین وجود نداشته است."

دانشجونيوز در اين‌باره نوشته است این در حالی است که پیش از این یکی از منابع نزدیک به خانواده آرش صادقی، شکایت وی از وزارت اطلاعات در مورد مرگ مادرش در جریان دستگیری وی را؛ دلیل بازداشت طولانی وی در انفرادی اوین اعلام کرده بود.

این منبع آگاه گفته بود: "مقاومت آرش در عدم انصراف از شکایتش، موجب گروگان‌گیری وی توسط وزارت اطلاعات شده است و ممکن است تا زمان انصراف آرش از این شکایت، ادامه داشته باشد."

آرش صادقی دانشجوی کار‌شناسی ارشد فلسفه و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی نخستین بار در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۸۸ در جریان اعتراضات انتخاباتی بازداشت شد.

مادر آرش صادقی در جریان حمله مأموران برای بازداشت فرزندش دچار ایست قلبی شد و جان سپرد.

اين دانشجو پس از ۵۰ روز بازداشت با قرار کفالت آزاد شد، اما بار ديگر در ششم دی‌ماه‌‌ همان سال بازداشت و در فروردین سال ۱۳۸۹ با قرار وثیقه آزاد شد.

وی به پنج سال حبس تعزیری کاهش یافت و دوباره در ۲۵ دی‌ماه سال ۹۰ بازداشت گرديد و تاکنون در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات نگهداری می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.