ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دور جدید ناآرامی‌ها و اعتراضات در ترکیه

بررسی آخرین تحولات رخ داده در ترکیه در گفت‌وگو با فرشاد محمدی، خبرنگار زمانه در ترکیه

دور جدید ناآرامی‌ها و اعتراضات شهرهای مهم ترکیه را فرا گرفته است. دوشنبه گذشته رسانه‌های ترکیه از کشته شدن یک جوان مخالف دولت در جریان درگیری‌های معترضان و نیروهای ضدشورش خبر دادند. بنا به این گزارش‌ها، احمد آتکان، جوان ۲۲ ساله به‌دلیل وخامت جراحات وارده در پی درگیری با پلیس، در بیمارستان آنتاکیا، واقع در جنوب ترکیه جان سپرد.
دور جدید این خشونت‌ها زمانی آغاز شد که یک گروه ۱۵۰ نفره از معترضان با پلیس درگیر شدند. آن‌ها برای یادبود جوانی دیگر که در درگیری‌های ماه ژوئن همین شهر با پلیس کشته شده بود، دست به تظاهرات زده بودند.
برخی منابع خبری دلیل کشته شدن این جوان ترک را گاز اشک‌آوری دانسته‌اند که توسط پلیس ضدشورش به‌ سوی معترضان پرتاب شده و با سر احمد آتکان اصابت کرده بود.
در مقابل مقام‌های محلی این موضوع را تکذیب کرده و می‌گویند پسر جوان به‌هنگام پرتاب سنگ به سوی پلیس از پشت بام سقوط کرده و کشته شده است.
پس از این رویداد، فضای ترکیه و خیابان‌های این کشور بار دیگر ملتهب و متشنج شده‌اند. بنا بر گزارش‌ها این درگیری‌ها در قسمت‌هایی از آنکارا و استانبول نیز جریان داشته است.
در شهر هاتای یک گروه ۲۰۰ نفری از معترضان با پلیس درگیر شدند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنان از گاز اشک آور و ماشین‌های آبپاش استفاده کردند.
در بررسی آخرین تحولات رخ داده در ترکیه به سراغ فرشاد محمدی، خبرنگار زمانه در ترکیه، رفته و از او درباره آخرین تحولات روزهای گذشته در این کشور پرسیدیم.

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130912_turkey_Farshad_Mohammadi_Ali_Fotovvati.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.