ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش بار مالی آموزش ابتدایی به خانواده‌ها در ایران و پیامد‌های آن

نگاهی به مشکلات مربوط به آموزش و پروزش کو.دکان در گفت‌وگو با شاهو حسینی، دبیر سابق آموزش و پرورش

بسیاری از کودکان در ایران ممکن است به دلیل افزایش شدید هزینه‌های تحصیل و عدم برخورداری از حمایت‌های قانونی توسط نهادهای مسئول، نتوانند در سال جدید به مدرسه بروند. تنها در سال تحصیلی ۹۰-۹۱ میان جمعیت دانش‌آموزان کشور و جمعیت افرادی که بین ۷ تا ۱۹ سال سن داشته‌‌اند، بیش از ۷ میلیون نفر فاصله وجود داشته است. این مسئله یه این معناست که بیش از ۷ میلیون کودک در ایران در مدارس ثبت نام نشده‌اند. بحرانی که می‌تواند تحت تاثیر سیاست‌های کلان در زمینه آموزش و پرورش بیش از پیش تشدید شود.
تا سال گذشته تنها لازم بود که خانواده‌ها با یک تلفن دریافت اجباری پول از جانب مدارس را به عنوان تخلف به مسئولان آموزش و پرورش گزارش دهند، اگر چه تردید‌هایی در رسیدگی به این شکایت‌ها مطرح می‌شد، اما اخیرا سرپرست موقت وزارت آموزش و پرورش در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود خواهان مشارکت بیشتر مردم در اداره مدارس شده است، اظهاراتی که شاید موجب آن شود که خانواده‌ها دیگر زحمت برداشتن گوشی تلفن و شکایت از مدارس را به خاطر دریافت هزینه‌های اجباری به خود ندهند.
علی‌ اصغر فانی، سرپرست موقت آموزش و پرورش در نشست مطبوعاتی خود عنوان کرده که حدود ۵۰۰ هزار صندلی خالی در مدارس غیردولتی کشور وجود دارد که باید این صندلی‌ها را پر کرد. او گفته که می‌توان مدارس را با مشارکت دولت و مردم به‌طور همزمان اداره کرد. مسئله‌ای که می‌تواند به معنای رسمی شدن دریافت هزینه از خانواده دانش‌آموزان تلقی شود. آقای فانی پیشنهاد داده که تمام مدارس در ایران به شکل نیمه دولتی اداره شوند.
در گفتگو با شاهو حسینی، معلم سابق آموزش و پرورش در ایران به بررسی اظهارات سرپرست موقت این وزارتخانه پرداختیم.

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130912_Costofeducation_ShahooHoseini_IsmaeilJalilvand.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.