ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر ارشاد: معاونت فرهنگی را از بین یک شخصیت حوزوی انتخاب می‌کنم

علی جنتی، وزیر فرهنگ و

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته، پنج‌شنبه ۲۱ شهریور (۱۲ سپتامبر ) در قم با آیت‌الله جعفر سبحانی، یکی از مراجع تقلید شیعه دیدار کرد. او در این دیدار وعده داد که تلاش می‌کند معاونت فرهنگی را از میان شخصیت‌های حوزوی برگزیند.

خبرگزاری فارس گزارش داد که علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت‌الله جعفر سبحانی در قم دیدار کرده است.

او در این دیدار به سانسور کتاب اشاره کرد و گفت: "در گذشته گاهی اوقات کتاب‌ها یک سال برای بررسی نگه داشته می‌شدند و در این دولت در تلاش هستیم که با در خدمت گرفتن متخصصان آشنای به کار و اهل فضل به این‌کار سرعت بیشتری دهیم و کتاب‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی شوند."

او همچنین وعده داد که نظارت‌ها و ارزیابی‌ها در نمایشگاه کتاب تهران همچنان مانند سال‌های گذشته اعمال شود و از ورود کتاب‌هایی که او از آنها به عنوان کتاب‌های "غیر علمی" و "غیر مفید" یاد کرد جلوگیری به عمل آید.

جنتی با اشاره به حساسیت موجود در معاونت فرهنگی و به ویژه بحث سانسور کتاب گفت: "با وسواس دنبال این هستم که در صورت امکان یک شخصیت حوزوی در معاونت فرهنگی ارشاد به‌کار گرفته شود."

علی جنتی، پیش از این دیدار، ۲۰ شهریور ماه گفته بود که سانسور کتاب یک "اصل حاکمیتی" است و برداشتنی نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.