ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فيس‌بوک باز هم در ايران فيلتر شد

در حالی که گفته می‌شد

در حالی که گفته می‌شد از شب گذشته، دوشنبه ۲۵ شهريورماه فيس‌بوک در ايران رفع فيلتر شده و کاربران به آن دسترسی دارند، امروز از سوی مقام‌های مسئول اعلام شد دليل اين موضوع اشکال فنی بوده و اين "اختلال" رفع شده است.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز عبدالصمد خرم‌آبادی، دبير کارگروه تعيين مصاديق محتوای مجرمانه گفت: "عدم فيلتر فيس‌بوک در شب گذشته ظاهرا به دليل اشکالات فنی بوده و کميته فنی در حال بررسی اين موضوع است."

پس از آن خبرگزاری مهر به‌نقل از يک مقام مسئول در شرکت ارتباطات زيرساخت که نام او برده نشده، نوشت استفاده از آی‌پی‌های جديد در فيس‌بوک دليل وقوع اين اختلال بود.

اين مقام مسئول گفت: "شبکه اجتماعی فيس‌بوک برای برقراری ارتباط کاربران از رنج آدرس‌های جديد اينترنتی - آی‌پی آدرس- استفاده کرده است که اين آی‌پی آدرس‌ها در سيستم پالايش فيلترينگ ما شناسايی نشده بود و باعث شد تا در مدت زمانی کوتاه، سيستم فيلترينگ اين آی‌پی‌ها را شناسايی نکرده و آن را آزاد کند."

وی افزود: "هم‌اکنون آی‌پی‌های جديد فيس‌بوک در سامانه پالايش محتوای کشور شناسايی و لحاظ شده است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.