ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هادیان سیاسی سپاه و مسئولیت هدایت آراء

در سال ۹۲ اعضای شبکه هادیان سیاسی بیش از ۱۴ هزار نفر اعلام شد. نماینده خامنه‌ای در سپاه، کارویژه هادیان سیاسی را «بصیرت‌افزایی» و «جهت‌دهی به آرای عمومی» برای «انتخاب اصلح» عنوان کرده است.

شش سال پس از خرداد ۱۳۸۸ و برگزاری آرام دو انتخابات مجلس نهم و دولت یازدهم، انتخابات همزمان مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی باردیگر به نزاع کلامی و کشمکش نیروهای سیاسی و امنیتی درون حکومت جمهوری اسلامی تبدیل شده است. هر دو جناح تلاش می‌کنند تا با همه ابزارهای ممکن، سهم خود را در انتخابات افزایش دهند. در این میان سپاه پاسداران بار دیگر با شبکه هادیان سیاسی، به صورت علنی در انتخابات به نفع یک جناح سیاسی وارد شده است.

در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تحرک سیاسی نیروهای نظامی در ایران افزایش یافته است. کمتر روزی است که یکی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی در باره شرایط نامزدهای انتخابات و مسئولیت شورای نگهبان سخنی نگوید.

شبکه گسترده سپاه در قالب هادیان سیاسی و طرح بصیرت، از هر فرصتی برای برگزاری همایش و اعلام موضع استفاده و خط و مشی و شرایط نمایندگان مجلس آینده را تبیین می‌کند و نظامیان ارشد هشدار می‌دهند که اجازه تکرار آنچه را که در سال ۸۸ و پس از انتخابات آن سال رخ داد، نمی‌دهند.

در همین راستا هادیان سیاسی پس از چند نشست استانی، دوشنبه ۷ دی همایش سراسری را در تهران برگزار کردند تا با بازخوانی آنچه که در انتخابات سال ۸۸ رخ داد، راهکار‌های خود برای انتخابات هفتم اسفند امسال را تبیین کنند.

به گفته مسئولان سپاه، هادیان سیاسی در سال ۹۰ بیش از ۱۲ هزار عضو فعال داشته که در سال ۹۲ اعضای این شبکه به بیش از ۱۴ هزار نفر افزایش یافته است. همچنین با توجه به افزایش فعالیت‌های سپاه و بسیج در سال‌های گذشته می‌توان انتظار داشت که شبکه هادیان سیاسی سپاه در این سال‌ها پرتعداد‌تر شده باشد. علی سعیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، کارویژه هادیان سیاسی را «بصیرت‌افزایی» و «جهت‌دهی به آرای عمومی» برای «انتخاب اصلح» عنوان کرده است.

هادیان سیاسی در انتخابات سال ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ نقش تعیین کننده‌ای داشتند. به‌گونه‌ای که پس از تشدید اختلاف  احمدی‌نژاد و حامیان او، یکی از اعضای ارشد بسیج دانشجویی به صورت آشکار از نقش پایگاه‌های بسیج در جمع‌آوری آراء به نفع احمدی‌نژاد پرده برداشت.

انتخابات و دغدغه امنیتی نظام

یک سال پس از انتخابات خرداد ۱۳۸۸ و در شرایطی که برگزاری انتخابات در ایران با اصلاح قانون به تاخیر افتاده بود، علی خامنه‌ای گفت که «انتخابات نباید به دغدغه امنیتی تبدیل شود». برای همین هم دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی نهم و شوراهای شهر و روستا را بدون کمترین هزینه‌ای برگزار کردند. در آن دوره اصلاح‌طلبان همچنان در حیرت وقایع سال ۸۸ بودند و تنها نقشی که می‌توانستند ایفا کنند، رای دادن به گزینه‌های تائید شده از سوی شورای نگهبان بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ فضای اندکی را برای اصلاح‌طلبان و جریان راست میانه که از گذشته خود اعلام برائت می‌کرد، فراهم ساخت. نام‌نویسی محمدرضا عارف که در دولت خاتمی نقش معاون اول را داشت و اعلام حضور هاشمی رفسنجانی، بخشی از نیروهای سیاسی وابسته به جریان دوم خرداد را بر آن داشت که تحرک سیاسی خود را افزایش دهند.

اگرچه هاشمی رفسنجانی که از سال ۸۴ از سوی اصول‌گرایان افراطی طرد و به جبهه رقیب رانده شده بود، از سد شورای نگهبان عبور نکرد، اما سرانجام ائتلاف راست‌های میانه و اصلاح‌طلبانی که تلاش می‌کردند وفاداری خود به رهبر جمهوری اسلامی و دوری‌اشان نسبت به میرحسین موسوی و مهدی کروبی را نشان دهند، به پیروزی حسن روحانی به عنوان نماد تحول‌خواهی در تقابل با سعید جلیلی به عنوان نماد تداوم دوره احمدی‌نژاد انجامید.

پس از این انتخابات و بازگشت و تحرک دورباره برخی از چهره‌های سیاسی رانده شده، تحرک سیاسی نظامیان و جریان‌های افراطی نیز افزایش یافت. سخنان خامنه‌ای در جمع فرماندهان سیاسی و هشدار او در باره نفوذ امنیتی دشمن در شهریور ۱۳۹۴ و سپردن مسئولیت رصد و کنترل نفوذی‌ها به سپاه، فعالیت علنی نظامیان در آستانه انتخابات را افزایش داد.

روایت‌گران ۸۸ و هدایت‌گران آراء

«نفوذ دشمن» را می‌توان رمز ورود علنی نظامیان به انتخابات امسال دانست. اگرچه مقام‌های ارشد نظامی در چند سال گذشته بار‌ها تاکید کرده‌اند که مداخله‌گری آنان در انتخابات جناحی نیست، اما در واقعیت نظامیان خود را مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی و پاسدار نهاد ولی‌فقیه می‌دانند که از سوی دشمن در معرض تهدید قرار دارد.

همچنین موضع‌گیری سخنرانان همایش هادیان سیاسی  و دیدارهای آنان با شخصیت‌های سیاسی که در شمار نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری و یا مجلس شورای اسلامی هستند، به صورت ویژه دیدار با مصباح یزدی، به خوبی نشان می‌دهد که سازماندهی دوباره این شبکه در آستانه انتخابات هدفی جز هدایت آرا به سود یک جریان سیاسی نیست.

همین سبب شده است که در آستانه انتخابات علاوه بر برگزاری مجمع عالی بسیج که ماه گذشته در مشهد برگزار شد، همایش‌های استانی هادیان سیاسی نیز در سراسر ایران برگزار شود و علاوه برآن شبکه‌ای از روحانیان جوان با عنوان «روایت‌گران فتنه» به مداخله‌گری مستقیم در انتخابات روی بیاورند.

نظامیان که در دولت احمدی‌نژاد بر همه امور اجرایی و قانون‌گذاری ایران تسلط یافته بودند، در این انتخابات نگران آن هستند که با برهم خوردن ترکیب مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، منافع اقتصادی و سیاسی آنان تهدید شود. تجربه دو سال گذشته دولت روحانی نشان می‌دهد که او برخلاف موضع‌گیری‌های رسانه‌ای، در عمل اختلاف نظر عمده‌ای با نظامیان ندارد و در تامین منافع آنان کوتاهی نمی‌کند.

آنچه که نظامیان را نگران کرده و آنان را به تحرک بیشتر واداشته، امکان برهم خوردن ترکیب مجلس خبرگان رهبری به نفع جریان نزدیک به هاشمی رفسنجانی و اصلاح‌طلبانی است که از گذشته و به‌ویژه انتخابات ۸۸ اعلام برائت نکرده‌اند. برای همین نیز در همه سخنرانی‌ها و اعلام مواضع خود، بر اعلام برائت از خرداد ۸۸ تاکید می‌کنند و  از شورای نگهبان و نهادهای نظارتی می‌خواهند که در رد صلاحیت‌ها کوتاهی نکند تا از تکرار آنچه که در فردای انتخابات خرداد ۸۸ رخ داد، جلوگیری شود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کودتا

    بعد از نامید شدن روسیه از سپاه و هادیان سیاسیش قصد داره تا راسا وارد عمل بشه انتخابات ۹۶ چون به صورت الکترونیکی برگزار میشه به همین دلیل زمینه سوء استفاده و تقلب در آن بسیار فراهم هست به ویژه که دخالت روسیه در انتخابات اخیر امریکا اثبات شد و حالا هم شایع شده روسیه با دستکاری و خرابکاری سایبری قصد داره تا انتخابات سال آینده در ایران را به سمت دلخواه خودش هدایت کنه کودتای دوم در راهه

  • نادر از تهران

    واقعا که خحجالت بکشیم از اسلاممان. اندک نگاهی به کشورهای و تمدن هایی که خواهر برادر تمدنی ایران بوده و مسلمان نشده اند نشانم میدهد که چه کلاه شرعی و نجسی را اسلام و محمد ابن عبدالله و تشیع علوی و اسلام نبوی بر سر ما گذاشته اند. ای مسلمان ایرانی وضعیت ایران خواهر تمدنی ایران را با هندوستان بزرگترین دموکراسی جهان و ایران را با بزرگترین برادر تمدنیش چین مقایسه کن و از این کلا نجسی که اسلام بر سرمان گذاشت خجالت بکش. خجالت بکش. خجالت. من البته به این تداوم خشونت در اسلام به صورتی که سازگر نوشته توجه نکردخ بودم اما واقعا ما باید به خود آییم. اما آنچه باعث خجالت بیشتر است بحثی ست که چند شب پیش در خانه یکی از الیتهای کمونیستی بود و آنچه باعث تاسف مضاعف بود این چشمپوشی کمونیستها از باعث بانی بودن این همه عقب ماندگی جامعه ی ایران یعنی اسلام هستند. من این مماشات را نمی فهمم. بنده خودم یک کمونیست هستم اما این همه لاس زدن کمونیستها را نمی فهمم. از سایت زمانه به خاطر تساهلش تشکر می کنم.

  • محسن سازگر تهران

    با سلام اینها را باید هذیان ساسی نامید. هذیان سیاسی. مردم ایران از این هذیانها چنانت خسته شده اند و اشباع که دیگر از این اشباح نه تنها متنفر که در پی نابودیشانند. رهبر مذبذب عنقلاب راست میگه. که تمدن غرب پوک و فاسده اما پوکه های کالاشیکف اسلام ناب که شقیقه ی ملیونها نفر انسان آزاد اندیش و آزادیخواه را یا سوراخ کرده اند و متلاشی و یا نشانه٬ آری نشانه گرفته اند یا روی زمین افتاده و یا خواهند افتاد. ایکاش این پیامبر اسلام هرگز چنین بلاهتی به خرج نمی داد و با سر هم کردن ایه های عذاب و قتل و کشتار و جهاد چنین لطفی به حتا اعراب نمی کرد. اگر چنین فاجعه ای رخ نداده بود اینک اعراب بسی متمدن تر از پیش بودند. یک عرب سوریه ای که در تهران چندی ندریس می گرد می گفت که برای یک تیم باستانشناسی در عربستان کار می کند. او می گفت که تمدن عربستان و آنچه مربوط به پیش از اسلام می شود چنان درخشان است که اگر رو شود تمامی داده های این آل سعود فاسد را نقش برآب خواهد کرد. او فرهنگ عربستان پیش از اسلام را برعکس ادعاهای مسلمانان چنان ارزشمند و توصیف می کرد که انسان را دچار افسوسی عمیق می نمود. در مورد زنده به گور کردن دختران او می گفت که یکی دو بار در عربستان انجام شده که آنهم باید با شک تردید های فراوان با آن برخورد کرد. این متفکر سوری *** در هر حال تمدن غرب تمدنی پوک نیست و پر از زیبایی ها و اندیشه ها و رنگها و بوهای مختلف و البته نکات سیاه و خونین که البته خود غربی ها به این نکات واقفند و آنرا در تمامی کتابها و دفتر ها و کاره و شاهکارهاشان گنجانده اند. و صد البته تمدن اسلامی هم پوک نیست!!! چرا که پر است از انواع جنایات و خیانت ها و خباثتها و قتلها و کشتار ها و شکنجه ها و آزادی کشی ها. اسلام دین برده داری و غلامبازی و کنیزبازی ست. من تا سن سی و سه سالگی می گفتم مسلمانم اما با تحقیق بر فساد یکپارچه و جنایتبار و جنایتکار و فاسد و فسادپرور این دین به طور عمیق پی بردم. به اسنانهای آزاده پیشنهاد می کنم تا یکبار تماتمی تاریخ این دین را مرور کنند تا به عمق جنایت پیشگی این دین پی برند. و اما من از خودم می پرسم که آیا این رهبر معظم خجالت نمی کشد که این چنین دروغ سر هم می کند. آخر اندک خردی می تواند به او بگوید که ای احمق چرا اینچنین روز را شب و شب را روز می نامی.

  • بانشاط و بیدار

    به امید روزی که کسی جرات نکند در خیابان و در کوچه عمامه به سر کند. به امید عمامه سوزی و قرآنسوزی و مفاتیح سوزی در سراسر ایران درگیرد.. برای همین حتما باید این نظام چند صباحی باز هم سرکار بماند. باید ما مردم را مثل گوسپند سر ببرد. باید ما را مورد تجاوز جنسی قرار دهد باید به دختر و پسرانمان به چشم غنیمت جنسی جنگی استفاده بهینه بکند باید جنایات را به حدی از حدود غیرممکن ها برساند تا مرزدم بیدار شویم و عوض چشن عمر کشان و عمر سوزان چادر بسوزانیم و عمامه و عبا و قرآن و تبدیل کنیم مساجد مراکز فساد را به مراگز فرهنگ و هنر و سینما و تاتر و بیمارستان و دبستان. مرگ بر اسلام. و خواننده بداند که من یازده پشتم آخوند و رحانی *** بوده اند. و برایم افتخار است که من اینهمه جنایت و حیانت آخوندان را از بسیار نزدیک دیده ام و پدرم در هفتاد سالگی و مادر بزرگم در نود و هفت سالگی از این دین نجس تبرا جستند و توبه کردند. که آدم کشی .و خباثت و جایت و مردم فریبی جزو پایه ای ترین ترکیبات این دین بدخیم و ضد بشر است. آری. آری باید که این روحانیون چند صبحی دیگر بر سرکار باشند٬ باید تا شاید این جمع در رخوت این مردم در خواب بیدار شوند و بیدار شویم و همراه قافله اسنانها به پیش رویم. مرگ بر اسلام شعاری زندگی ساز است برای امروز مردم ایران. مرگ بر اسلام را هر لحظه درز ذهن خود تکرار تکرار تکرار کنید. مرگ بر اسلام را هر لحظه توپانستید در کوچه و برزن و دفتر و دیوار و مدرسه و دبیرستان و دانشگاه سایتهای اینترنتی بنویسد و در لحظه موعد و هر کجا توانستید فریاد کمنید. آری مرگ بر اسلام از نان شینتان واجبتر است. به حرف کمونیستهایی که دست کم صد و بیست سال است که با اسلام لای محبت می زنند گوش نکنید. به تاریخ سراسر جنایت و خیانت اسلام نظر بیندازید و آنگاه این مرگ را از ته دل آرزو کنید و وسایلش را مهیا! پاسدارانی که در بدنه سپاه انسانهای شریف مانده اند را تشویق و تحبیب کنید. به آنها بفمانید که تمامی تنفر شما از اسلام و روحانیت است و و فرماندهان سرسپرده این مکتب ضد بشر و نه آنها. قدر این رادیوها را که پیامتان را به گوش دیگران می رسانند بدانید. رادیو زمانه را به دیگرا سفارش کنید. سایتها را تشویق کنید تا نطرات مردم ایران و جامعه را منتشر کنند. سلام و احترام بر همه ی شما. از تهران جنوب شهر میدان شوش