ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«امیرکبیر گیلان»: تبلیغ موزیکال نماینده «حزب‌ اللهی» فومن

تبلیغ موزیکال ناصر عاشوری قلعه رودخانی، نماینده فومن و شفت در مجلس نهم که در انتخابات هفتم اسفندماه هم مجدد نامزد شده است، در شبکه‌های اجتماع بازنشر شده است.

تبلیغ موزیکال ناصر عاشوری قلعه رودخانی، نماینده فومن و شفت در مجلس نهم که در انتخابات هفتم اسفندماه هم مجدد نامزد شده است، در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است. این نماینده خود را مستقل معرفی می‌کند، اما پیش از نامزد شدن برای نقش قانون‌گذاری در مجلس پنجم، فرمانده سپاه پاسداران شهر فومن بوده است.

عاشوری قلعه رودخانی در پاسخ به پرسش «رشت پرس» مبنی بر اینکه اصلاح‌طلب است یا اصولگرا می‌گوید: «بنده خود را فراتر از احزاب سیاسی می‌دانم چون قبل از انقلاب الفبای سیاسی را می‌دانستم، مدتی توسط ساواک دستگیرشده و به زندان رفتم.»

عاشوری از نمایندگان شهرهای غیرمرکزی ایران است که با بیان استقلال خود از سیاست‌های حزبی دوری می‌جوید اما کماکان در رابطه با قدرت مرکزی بوده است.

در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، این نماینده شهر فومن مشاور حسین نمازی، وزیر اقتصاد بود و با سیاست‌های او نیز تاکنون همدل بوده و طرفدار بازار آزاد است. ناصر عاشوری قلعه رودخانی که به جز تحصیلات حوزوی به دانشگاه نرفته است، از سیاست‌مداران «پوپولیست» منطقه فومنات است. او در مجلس معمولاً از طرح‌های مربوط به اقتصاد آزاد حمایت می‌کند و از جمله طرح‌هایی که امضاء کرده طرح ایجاد مناطق آزاد تجاری، طرح حذف آب بهای محصولات استراتژیک کشاورزی، طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و طرح آزادسازی معامله سهام عدالت در بورس است.

خود عاشوری توضیح می‌دهد: «هر کسی از ظن خود شد یار من. برخی من را چپ می‌دانند و معتدل برخی من را نیروی راست و اصولگرا تصور می‌کنند.»

پیشینه این نماینده مجلس اما نظامی است. او پس از انقلاب ۱۳۵۷ و آزاد شدن از زندان وارد «کمیته انقلاب شهرستان فومن» شد. پس از تشکیل سپاه در ۱۴ تیرماه ۵۸، عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و سال‌ها مسئول کاروان حج و زیارت فومن نیز بوده است.

نماینده فومن در مجلس نهم تقریباً در تمام دوره‌های سیاسی، از جمله دوره اصلاحات و دولت محمد خاتمی، مسند دولتی داشته است. عاشوری از مجلس پنجم به‌عنوان نماینده فومن وشفت وارد مناسبات قانون‌گذاری شده است و عضو هیئت‌رئیسه کمسیون اقتصادی مجلس بوده است.

مشخص نیست که این تبلیغ موزیکال که به زبان گیلکی و با ملودی محلی است، چه زمان و یا توسط چه کسانی تهیه شده است. اما متن ترانه که در تمجید عاشوری قلعه رودخانی است، او را «قهرمان» و «امیرکبیر گیلان» می‌خواند. حامیان اکبر هاشمی رفسنجانی نیز او را «امیرکبیر ایران» می خوانند. به شکل تاریخی، صفت امیرکبیر  در ادبیات سیاسی جمهوری اسلامی به کسانی که طرفدار بازار آزاد و اقتصاد سازندگی و توسعه هستند، تعلق می‌گیرد.

پرونده ویژه انتخابات در رادیو زمانه: تقویت رهبر یا چیدن بال و پر او

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • كشكساب

    با درود بر همه ايرانيان ، حكومت سفلگان ، بيشتر از اين نميشود . اولا بجاي باريكلاه ميبايست در ريتيم باشد ( تي قربان ) كه هم گيلكي است و هم با قافيه . دوما اگر در حالت عادي به اين جنايتكار كه در سپاه بوده و دايم تا امروز در چپاول اموال مردم خصوصا غارت منطقه قلعه رود خان كه ميليارها عتيقه داشت و ( از فومن تا امامزاده هاشم ) امتداد داشت و در زمان رفسنجاني توسط فائظه و محسن و حفاظت رسمي سپاه منطقه ، تاراج شد ، شركت داشته ، بگويند ( قدكوتاه موفرفري ) قطعا عصباني ميشود . ولي براي فريب منِ ايراني با سازودُهُل ، خودش را كوتله موفري معرفي ميكند . من براي دادن ( كرسي نمايندگي مردم ايران در سازمان ملل ) به ضدايرانيان ، كمك نميكنم . ( من در انتخابات بهيچ وجه شركت نميكنم ) پاينده ايران ، سربلند ايراني

  • roozbeh

    شما ها گیوه اون بزرگوار هم نمیشید.  گلاب بروی خوانندگان رادیو زمانه والا جناب آقا شما رو چه به این *** بهتره به اندازه قد و قوارت حرف بزنی.  ایشون خمتگزار مردم بود نه مثل شماها که مملکتو غارت میکند و یا با ندانم کاریتون بباد میدید.