ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دعواهای انتخاباتی حزبی در ساری منجر به استعفای شهردار شد

دعواهای انتخاباتی اصول‌گرایان، اصلاح‌طلبان و عمل‌گراها در ساری منجر به استعفای شهردار شد. اکنون طرفداران مهدی عبوری - شهردار- مقابل شهرداری ساری تجمع کرده‌اند.

مهدی عبوری - شهردار ساری - روز چهارشنبه ۵ اسفند در میانه دعواهای انتخاباتی که مانع از سخنرانی او در حمایت از نامزدهای جریان «عمل‌گرا»ی ساری شده بود، استعفا داد. شب چهارشنبه طرفداران مهدی عبوری مقابل شهرداری ساری برای حمایت از او تجمع کردند و این تجمع همچنان ادامه دارد.

مهدی عبوری - شهردار ساری

محمدحسن کیادهی، عضو شورای شهر ساری، در گفت‌وگو با خبرنگار «مهر» استعفای شهردار ساری را تأیید کرد و گفت که شورای شهر ساری جلسه‌ای اضطراری برگزار کرده و احتمال استعفای اعضای دیگر شورای شهر نیز هست.

مهدی عبوری متعلق به جریان سیاسی‌ای است که در این شهر آغاز شده و خود را «عمل‌گرا» معرفی می‌کند. «عمل‌گرایان» هم از ائتلاف اصلاح‌طلبان و هم از ائتلاف اصول‌گرایان فاصله گرفته‌اند.

جلسه انتخاباتی عمل‌گرایان ساری به هم خورد

قرار بود ساعت ۲۱ شب پنجم اسفند، شهردار ساری در ستاد عمل‌گرایی ساری واقع در خیابان «قارن» در جمع حامیان داوطلبان مجلس دهم که خود را عمل‌گرا می‌نامند سخنرانی کند. تندروهای شهر ساری مانع از برگزاری سخنرانی او شدند.

کیادهی درباره علت استعفای شهردار ساری توضیح داد: «از زمان شروع رسمی تبلیغات انتخابات برخی از نامزدها اقدام به هجمه و تخریب وجهه شهرداری ساری نمودند که با سکوت مسئولین مواجه بوده است و پس از آنکه ۲ نامزد مورد حمایت جریان عمل‌گرایی معرفی شد این هجمه‌ها به ستادهای این دو نامزد نیز سرایت نمود و همچنین شاهد سکوت برخی از مسئولین هستیم به‌نحوی‌ که حتی مانع برگزای سخنرانی مهدی عبوری می‌شوند و با تعطیلی ستادهای جریان عمل‌گرایی شرایط را برای این افراد دشوار نمودند.»

اصول‌گرایان شهر ساری گفته‌اند که حضور عبوری در جلسات تبلیغ انتخاباتی برخلاف قانون انتخابات است. نزدیکان جریان عمل‌گرایی در شهر ساری، حضور شهردار را بر این اساس که شهرداری و شورای شهر در برگزاری انتخابات قدرتی ندارند، قانونی می‌دانند.

فاصله‌گیری عمل‌گرایان از اصلاح‌طلبان

جریان عمل‌گرایی در ساری از علی‌اصغر یوسف‌نژاد و عباسعلی ابراهیمی حمایت می‌کند. در شهرهای مختلف ایران جریان‌هایی که نام‌های جدید برای خود انتخاب می‌کنند، عموماً می‌خواهند از دو ائتلاف اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان فاصله سیاسی بگیرند و شانس خود را برای انتخاب شدن بالاتر ببرند.

جریان عمل‌گرایی حزب ثبت شده نیست. پیش‌تر، اصلاح‌طلبان ساری در گفت‌وگو با «فارس» گفته بودند که «جریان عمل‌گرایی روی لیست اصلاح‌طلبان ساری تأثیر گذاشته است.»

رضا زرین‌کمر، سخنگوی شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان ساری و میان‌دورود در گفت‌وگو با «خبرگزاری فارس» گفته بود که برای اینکه داوطلبان تأیید صلاحیت شده در لیست اصلاح‌طلبان قرار بگیرند باید در مجمع عمومی اصلاح‌طلبان عضو شوند و اظهار اصلاح‌طلبی کنند.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد ابتدا مورد حمایت اصلاح‌طلبان ساری بوده است اما به جریان عمل‌گرایی پیوسته است.

جریان عمل‌گرایی ساری این انتقاد را به اصلاح‌طلبان مطرح کرده است که حزب محور عمل می‌کنند. جریان اصول‌گرایان ساری به هردو این جناح‌ها حمله سیاسی کرده است.

پرونده ویژه انتخابات در رادیو زمانه: تقویت رهبر یا چیدن بال و پر او

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.