ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بين‌الملل "نقض گسترده حقوق بشر" در ترکيه را محکوم کرد

سازمان عفو بين‌الملل “نقض حقوق

سازمان عفو بين‌الملل "نقض حقوق بشر در مقياس گسترده" در ترکيه را در جريان سرکوب تظاهرات مردم اين کشور در تابستان گذشته، محکوم کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، اندرو گاردنر، مسئول بخش ترکيه در عفو بين‌الملل در بيانيه‌ای نوشت: "سرکوب جنبش اعتراضی پارک گزی به افزايش نقض حقوق بشر در مقياس گسترده منجر شد."

در اين بيانيه آمده است: "حق تجمع مسالمت‌آميز به‌طور منظم نقض شده و نقض حق زندگی و آزادی و همچنين اعمال شکنجه و بدرفتاری بسيار بوده است."

در اين بيانيه عفو بين‌الملل تأکيد کرده است که در جريان رويدادهای ترکيه دست‌کم سه تن از معترضان بر اثر "استفاده مفرط پليس از زور" کشته شده‌اند.

جان دالهيوزن، مسئول عفو بين‌الملل در بخش اروپا و آسيای مرکزی نيز در نشست رسانه‌ای گفت: "آن‌چه شوک‌آور است اراده عظيم برای به سکوت برگزار کردن و متلاشی کردن يک جنبش اعتراضی است."

جنبش اعتراضی ترکيه در مخالفت طرفداران محيط زيست با ساخت‌وساز در پارک گزی استانبول آغاز شد و در پی سرکوب معترضان توسط پليس به جنبش اعتراضی عليه دولت رجب طيب اردوغان تبديل گرديد.

در جريان اين جنبش نزديک به پنج هزار نفر نيز دستگير شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.