ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقبال از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل، درباره وضعيت حقوق بشر در ايران

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر با انتشار بيانيه‌ای از قطعنامه اخير مجمع عمومی سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در ايران استقبال کرد.

در اين بيانيه آمده است: "فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر از فراخوان محکم قطعنامه به دولت ايران برای همکاری کامل با گزارشگر ويژه وضعيت حقوق بشر در ايران استقبال می‌کند."

اين بيانيه افزوده است: "دولت ايران به‌رغم ادعای بهبود در وضعيت حقوق بشر، در هشت سال گذشته به هيچ يک از گزارشگران ويژه سازمان ملل اجازه ديدار از ايران را نداده است."

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر آرای منفی به قطعنامه را با توجه به افزايش تعداد اعدام‌ها در ايران، تداوم سرکوب و دستگيری فعالان جامعه مدنی در ايران "نگران‌کننده" خوانده است.

بيانيه با اشاره به اين‌که "بسياری از مدافعان حقوق بشر که سال‌ها پيش در ايران دستگير شده‌اند هنوز در زندان به‌سر می‌برند"، می‌افزايد با ادامه گفت‌وگوها درباره برنامه هسته‌ای ايران، جامعه بين‌المللی به وخيم‌تر شدن وضعيت حقوق بشر در اين کشور نيز توجه کند.

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر تأکيد کرده است: "هيچ پيشرفتی در گفت‌وگوهای هسته‌ای نبايد بر تداوم نقض جدی حقوق بشر در ايران سايه افکند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داوری

    ای کاش فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای اقدام خشونت بار دولت آمریکا در زندانهای گوانتانامو و ابوغریب را محکوم میکرد. ای کاش فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای اقدامات سفاکانه و وحشیانه رژیم نامشروع صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را هم محکوم می کرد. *.

  • sina

    روزنامه «اعتماد» نیز روز شنبه با اشاره به این فیلترینگ جدید نوشت که «با توجه به این که نیمی از اعضای کارگروه ۱۲ نفره تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، از وزرای دولت یا نمایندگان آنها هستند و نیمی دیگر از قوا و نهادهای دیگر، می‌توان فیلتر وی‌چت را نخستین فیلتر رسمی گسترده  ؟ در دولت یازدهم دانست که با مسئولیت دولت جدید انجام شده‌ است.!!» این اقدام در حالی صورت گرفته است که علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حدود یک ماه پیش در نشست فعالان رسانه‌های دیجیتال درباره فیلترینگ گفت: «امروز انتقال آزاد اطلاعات به راحتی صورت می‌گیرد و ما نیز چاره‌ای جز تسهیل دسترسی آزاد به اطلاعات نداریم و باید از این فضا بهره‌برداری کنیم.»!!!