ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حدود ۲۱ هزار تصادف در ايران در ۹ ماه سال ۱۳۹۲

داريوش امانی، مدير مرکز مديريت

داريوش امانی، مدير مرکز مديريت راه‌های ايران گفت: "طی ۹ ماهه امسال بيش از ۲۰ هزار و ۹۱۶ سانحه در جاده‌های کشور رخ داده که بيش از ۱۸ هزار مورد آن مربوط به تصادفات بوده است."

امانی به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت بيشترين تصادفات رانندگی در اين مدت در سه استان اصفهان، فارس و گيلان رخ داده است.

تصادفات يکی از سه دليل مرگ و ميرها در ايران است. سالانه بين ۲۰ تا ۳۰ هرار ايرانی بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Anonymous

    اگر بهترین جاده ها هم در ایران بسازند بازهم میزان تصادفات ایران بالاتر از مییانگین نسبی دنیا خواهد بود. در کشور امریکا به این پهناوری و با جمعیتی معادل 5برابر ایران و 90 میلیون وسیله نقلیه تعداد تلفات حوادثرانندگی بازهمکمتر از ایران است. این همه تریلر و اتوبوس و اتومبیل در جاده های این کشور روانند اما تصادفات نادر هستند و هرگاه هم اتفاق میافتد در اغلب اوقات شرایط جوی، یا میدان دید محدود بوده است. دلیل بالا بودن تصادفات ایران فقط و فقط راننده هاست. درست است که نام اتومبیل را خودرو گذاشته اند اما این خود رو به خودی خود راه نمی افتد و تا راه نیافتاده تصادفی هم اتفاق نمی افتد.. پس این عدم درایت و زیرپاگذاشتن معیارهای ایمنی توسط راننده هاست که موجب تصادف و مرگ و میر می شود. گناه ایمنی را به گردن جاده و ایمنی اتومبیل انداختن خطااست. و همه راننده ها و سرنشینان بایستی مراقب باشند زیرا این امر با فرهنگ سازی قابل کنترل است نه سختگیری های انچنانی. آموزش انندگی را بایستی در مدارس به جوانها آموخت و و تا زمانیکه متقاضی نمره 100% نیاورد و مقاله ای هم در مورد جلوگیری از تلفات جاده ای یا موضوعات مرتبط ننویسد نباید به او اجازه پشت فرمان نشستن داده شود چه رسد به اینکه به او گواهی نامه هم داده شود. وسایل ارتباط جمعی را بایستی بسیج کرد و عواقب تصادفات را برای انهاییکه جان میسپارند یا جان نیمه سالم به در میبرند بایستی هر روز به مردم نشان داد تا ایجاد حساسیت نسبت به مساله بشود. با متخلفین هم بایستی به گونه ای رفتار شوذ که کسی را یارای تخلف نباشد. از مصادره اتومبیل گرفته تا پرداخت غرامت های سنگین میتواند از لاابالی گریها و میزان تلفات در هنگام رانندگی بکاهد.