ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا را محدود می‌کند

بر اساس برخی گزارش‌هایی که در رسانه‌های جهان منتشر شده است، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا قصد دارد فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) را محدود کند.

بر اساس برخی گزارش‌هایی که در رسانه‌های جهان منتشر شده است، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا قصد دارد فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) را محدود کند.

اوباما قصد دارد فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا را محدود ‌کند

نیویورک تایمز و وال‌استریت ژورنال گزارش داده‌اند که قرار است ظاهراً شنود گفت‌و‌گوهای تلفنی شهروندان آمریکایی توسط آژانس امنیت ملی آمریکا محدود شود.

آژانس امنیت ملی آمریکا مدت مکالمات تلفنی مشکوک، زمان این مکالمات و شماره تلفن‌ها را ثبت و آرشیو می‌کند.

همچنین این احتمال وجود دارد که نه تنها فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا در زمینه زیر نظر گرفتن شهروندان آمریکایی محدود شود، بلکه این محدودیت‌ها شامل زیر نظر گرفتن شهروندان غیر آمریکایی هم بشود.

ادوارد اسنودن

جزئیات این طرح هنوز مشخص نیست. باراک اوباما قصد دارد اواخر هفته آینده این طرح را با همه جزئیاتش معرفی کند.

۱۸ دسامبر ۲۰۱۳ باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا به هیأتی متشکل از چهار کار‌شناس مأموریت داده بود که چگونگی فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا را بررسی کنند. به گزارش واشنگتن‌پست این هیأت ۴۰ پیشنهاد خود را با رییس جمهور آمریکا در میان گذاشت. اکنون بر اساس پیشنهادهای این هیأت کارشناسی قرار است فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا محدود شود.

یکی از پیشنهادهای هیأت کارشناسی این بود که اطلاعات مربوط به مکالمات تلفنی در آژانس امنیت ملی آمریکا آرشیو نشود، بلکه شرکت‌های تلفن این اطلاعات را آرشیو کنند و اگر ضرورتش پیش آمد، اطلاعاتشان را در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا قرار دهند. علاوه بر این پیشنهاد شده بود که آژانس امنیت ملی آمریکا در برابر مردم و دولت پاسخگو باشد.

افشاگری‌های ادوارد اسنودن درباره دامنه فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا جنجال برانگیخت.

دفتر مرکزی آژانس امنیت ملی آمریکا در حوالی واشنگتن

ادوارد اسنودن یک متخصص سی ساله امور رایانه‌ای است که پیش از این برای آژانس امنیت ملی آمریکا کار می‌کرد و به طور غیر قانونی اسنادی را که نمایانگر دامنه فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی بود منتشر کرد و اکنون در تبعید، در روسیه به‌سر می‌برد.

روزنامه نیویورک تایمز دوم ژانویه (۱۲ دی ماه ۱۳۹۲) عفو اسنودن را به بحث گذاشت.

طرح باراک اوباما مبنی بر محدود کردن فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا فقط معطوف به شهروندان آمریکایی و در نظر گرفتن حقوق شهروندی آنان است و به فعالیت‌های دیگر آژانس امنیت ملی آمریکا در سطح جهان نظر ندارد. با این‌همه مخالفانی هم دارد. مایک راجرز، از حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان، پنجشنبه، ۹ ژانویه (۱۹ دی ماه) اسنودن را متهم کرد که در اثر افشاگری‌هایش جان سربازان آمریکایی را به خطر انداخته است. به گفته آقای راجرز بسیاری از اطلاعات افشا شده توسط اسنودن به فعالیت‌های نظامی ایالت متحده آمریکا مربوط بوده است.

داچ راپرزبرگر، نماینده ارشد دموکرات‌ها در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان هم گفته است که دشمنان آمریکا در اثر افشاگری‌های اسنودن تاکتیک‌ها و روش‌های خود در مقابله با ایالت متحده آمریکا را تغییر داده‌اند. آقای راپرزبرگر می‌گوید به همین دلیل اسنودن به جبهه دشمنان آمریکا پیوسته است.

برخی از مأموران اطلاعاتی که اکنون از فعالیت‌های اطلاعاتی کناره گرفته‌اند در نامه سرگشاده‌ای به باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، آژانس امنیت ملی آمریکا را متهم کرده‌اند که فعالیت‌هایش را بر اساس ادعاهای بی‌پایه و اساس استوار کرده و گسترش داده است. (+)

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.