ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"ايرانيانی که خود را به بيگانگان نفروخته‌اند می‌توانند به کشور بازگردند"

منصور حقيقت‌پور، نايب رئيس کميسيون

منصور حقيقت‌پور، نايب رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس از تشکيل کميته بازگشت ايرانيان خارج از کشور در وزارت اطلاعات استقبال کرد و گفت: "نمی‌شود ايرانيان را به صرف امضای يک بيانيه و اظهارنظر سياسی از رفت و آمد به کشورشان محروم کرد." وی همچنين گفت ايرانيانی که خود را به بيگانگان نفروخته‌اند می‌توانند به کشور بازگردند.

منصور حقيقت‌پور، نايب رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران

به‌گزارش سايت فرارو، منصور حقيقت‌پور درباره سخنان اخير حسن قشقاوی، معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه ايران مبنی بر تشکيل کميته بازگشت ايرانيان خارج از کشور در وزارت اطلاعات گفت: آن‌هايی که به دلايل سياسی از کشور خارج شده‌اند ولی در واقع جرمی را مرتکب نشده‌اند نبايد ترس و نگرانی از بابت بازگشت به کشور داشته باشند."

حسن قشقاوی در آبان‌ماه سال جاری از تشکيل "کميته بازگشت ايرانيان خارج از کشور" در وزارت اطلاعات خبر داد و گفت: "کميته‌ای توسط رئيس جمهوری برای بررسی بازگشت ايرانيانی که به دلايل سياسی از کشور خارج شده‌اند تشکيل می‌شود "

قشقاوی سه روز پيش نيز گفت اين کميته تشکيل شده و به‌زودی گزارش نشست‌های آن منتشر خواهد شد.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه همچنين ضمن بيان اين‌که "اين کميته در حال اجرای دستور رئيس‌جمهور است" شايعاتی که درباره برخی کارشکنی‌ها در روند کار اين کميته مطرح شده است را رد کرد.

منصور حقيقت‌پور در ادامه سخنان خود گفت: "بسياری از کسانی که در سال‌های اخير به دلايل سياسی از ايران رفته‌اند، عموما دارای ثروت هستند که بايد ثروت‌ها و سرمايه‌های آن‌ها به کشور بازگردد و وارد چرخه توليد و اقتصاد ايران شود. يا بسياری از آن‌ها جزو قشر تحصيکرد هستند که می‌توان از فکر و توانمندی آن‌ها برای پيشرفت استفاده کرد."

نايب رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در همين حال افزود: "کسانی که قتل و دزدی نکرده‌اند، خود را به بيگانگان نفروخته‌اند و اطلاعاتی از کشور را در اختيار آن‌ها قرار نداده‌اند، جاسوسی نکرده‌اند، باب همکاری با اسرائيل باز نکرده‌اند واقعا مشکلی برای بازگشت به کشور ندارند."

به‌گفته وی "افرادی هستند که جرم‌های مورد اشاره را کم يا زياد مرتکب شده‌اند که بايد طبق قانون پاسخگوی جرم‌های مرتکب شده باشند و دستگاه قضايی به اتهامات آن‌ها به‌طور قانونی و عادلانه رسيدگی کند."

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، شامگاه سه‌شنبه پنجم آذرماه (۲۶ نوامبر) در گفت‌وگویی تلویزیونی که در آن گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه خود را ارائه داد، بار دیگر با اشاره به این‌که امیدوار است همه ایرانیان خارج از کشور به ایران بازگردند، گفت: "امیدوارم همه آن‌ها بازگردند و کمکشان را از ما دریغ نکنند. اگر به غیر از کمک مالی، کمک علمی و حمایت معنوی نیز داشته باشند باز هم این کشور برای خودشان است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هنگامه

    آقا قاچ زین را بچسبید، اسب سواری پیشکشتان! شما شرایط مملکت را به گونه ای قابل تحمل کنید تا هر روز ایرانیان بیشتری مجبور نباشند با به خطر انداختن جان خود از آنجا فرار کنند، بازگشت ایرانیان خارج از کشور طلبتان! وقاحت بسیاری دارد این حکومت اوباش و اراذل!

  • خسرو

    آقای سپنتا , من هیچ وقت در زندگی‌ چیز قابل داری برای فروش نداشتم و نمیدانم این آقا و یا خانم شیطان (که البته من به ایشان هم هیچ اعتقادی ندارم) چرا علاقمند به خرید روح (این یکی‌ را که دیگر واقعاً نمی‌دانم چیست) این حقیر می‌باشد. خلاصه این شیطان هر که باشد از این معامله کلی‌ ضرر کرده است.

  • طاهر

    یک حساب ساده می گوید اگر دو سوم مساحت ایران را بیابان و زمین های خشک و بی آب و علف تشکیل دهد ( که البته این برآورد مربوط به 50 سال پیش است و الان خشکی خیلی بیشتر شده) کلا 495000000 متر مربع خاک به درد بخور در این کشور وجود دارد که تقسیم بر 75000000 می شود 6.6 متر مربع بازای هر ایرانی. متاسفانه آنقدری نیست که دلم بیاید برایش یک بلیط هواپیما هم بخرم تا برگردم و از دست مردم صمیمی آن دق کنم. این حدود 7 متر خاک سهم من هم باشد برای 500 زوج جوان که در آن خانواده تشکیل دهند و قلل مختلف عرصه های دانش و معرفت را فتح کنند. به کسی بر نخورد، همه فامیل هستیم و خوب می دانیم چه داریم و چه نداریم.

  • anonymous

    لطفا لیست تمام وطن فروشان را هم منتشر کنید تا اگر کسی دلش هوای ایران کرد اول نام خودرا در ان لیست چک کند و اگر نامش در ان لیست نبود بعد به فکر بازگشت بیفتد. شما چگونه میتوانید با این حرف های بی مجوز و بی محدوده کسی را به ایران اورید و بعد در فرودگاه به او بگو یید خودش را به اجنبی فروخته. ما که نمیدانیم که به اجنبی فروخته شده ایم اما شما که میدانید باید همه را مطلع سازید.

  • سعید صالح

    شما خسته نشدید از تقریباً نیم قرن سال حرف مُفت زدن! حرفهایی که تفسیر های مُختلف می شود از آن کرد، حرفهایی که عده ای جانشان را بابت آنها از دست دادند. می شود لطفاً خودفروشی به بیگانگان را تفسیر نمایید. جهت افزایش معلومات عمومی می خواستم بدانم با کدام متر و مقیاس می توان این خود فروشی را تعریف نمود. می ترسم با متراژ شما همه ایرانیان خارج از کشور خود فروش محسوب شوند.

  • anonymous

    "ز عمل کار برآید به سخندرانی نیست" اگر واقعا راست میگویید تا به حال بسیار ی ایرانیان به "جرم" های واهی در زندان یا خانه نشین هستند. آنها را همین امروز و فردا اول هفته آزاد سازید تا باور شود که شما راست میگویید. هر وقت شنیدیم موسوی و کروبی و رهنورد و آیت الله بروجردی و تمام نویسندگان و منتقدان آزاد شده اند شاید بشود باور کرد. راه چاره اش در این است که رهبر یک عفو عمومی به مناسبت 22 بهمن اعلام کند و این نگهبانان زندان و شلاق زنان و شکنجه گران و اعدام کنندگان را از کار بیکار کند و به خانه برستد. همه منتظر می مانیم.

  • bordbar

    من هم دوست دارم به وطن برگردم ولی تاموقعیکه این بی وطنان در ایران عزیز باشند هرگز. خمینی بی وطن بعد از چندین سال دوری از ایران هیچ احساسی برای برگشت نداشت. خامنه ای بی وطن همیشه نماد کشورهای عربی را در دور گردن دارد. احمدی نژاد بی وطن در سال 88 رنگ پرچم ایران را از سبز به سیاه در آورده و درزیر آن نشسته بود. دیگر بیش از این نمیگویم که ریس قضایی و مجلس و حقوق بشر ایران از(لاریجانیها)کجا آمده اند. و آن بی وطن نقدی (سرباز گمراه امام زمان)معرف حضور همه ایرانی ها است. و و و و

  • سپنتا

    آقای خسرو شما اصلا به بازگشت به ایران فکر نکن چون شما روحتان را به شیطان فروخته اید. این دیگه قابل بخشش نیست.

  • Solh

    خود را به بیگانگان بفروشیم بهتر از رژیم فاشیستی مذهبی خامنه ای است.

  • خسرو

    با سلام اینجانب دارای مدرک دکترای مهندسی‌ میباشم و در خارج زندگی‌ می‌کنم من پرسشی دارم: من بسیار دوست دارم به وطنم برگرم و در خدمت مردم عزیزم باشم ولی‌ اینجانب به ولایت فقیه هیچ اعتقادی ندارم و شخص ولی‌ فقیه را از نظر سواد بسیار عامی‌ و نا آگاه می‌دانم.همچنین امامان جمعه و شورای نگهبان را نیز افرادی بی‌سواد،و هنر ستیز می‌دانم. آیا من میتوانم به ایران برگردم بدون اینکه مورد زندانی شدن، شکنجه و اعدام قرار بگیرم. در ضمن اینجانب هیچ گونه جرم و جنایتی در کلّ زندگی‌ خود مرتکب نشده ام. شاید تنها جنایت شرم آور من عدم اعتقاد به ولایت فقیه باشد که از حضور آقا امام زمان ( که البته به ایشان هم هیچ اعتقادی ندارم) در این مورد پوزش می‌خواهم. در پایان آرزوی طول عمر به همراه دانایی برای آقای خامنه‌ای دارم و اینکه ایشان هرچه سریع تر مسند قدرت را ترک فرمایند و اینقدر وجود بی‌ هنر و بی‌ دانش خود را به مردم تحمیل نفرمایند.

  • سپنتا

    بسیار خوب، ولی چطوری ثابت کنند که به فروش نرفته اند؟ مگر آدمها ماشین هستند که سند مالکیت نشان بدهند. حالا اگر فروخته شده باشند چی؟ میشه معامله را به هم زد و آزاد شد؟ سند آزادی از بردگی باید آورد یا چی؟