ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"تدبیر و اعتدال اقتضاء می‌کرد که «عصبانی نیستم» حذف شود"

حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی کشور درباره کناره‌گیری فیلم "عصبانی نیستم" از رقابت‌های جشنواره فیلم فجر و بی‌نظمی‌هایی که در گزینش فیلم‌ها در آستانه برگزاری این جشنواره سینمایی اتفاق افتاده بود توضیحاتی ارائه کرد.

حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی کشور درباره کناره‌گیری رضا درمیشیان، کارگردان فیلم "عصبانی نیستم" از رقابت‌های جشنواره فیلم فجر و بی‌نظمی‌هایی که در گزینش فیلم‌ها در آستانه برگزاری این جشنواره سینمایی اتفاق افتاده بود توضیحاتی ارائه کرد.

"عصبانی نیستم" ساخته رضا درمیشیان از رقابت فیلم فجر کنار گذاشته شد

رییس سازمان سینمایی کشور در گفت‌و‌گویی که خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با او انجام داده، درباره کنار گذاشته شدن فیلم "عصبانی نیستم" ساخته رضا درمیشیان از رقابت‌های جشنواره فیلم فجر گفت: "تدبیر و اعتدال اقتضا می‌کند که ما در خیلی از جاها مصلحت سینما را بر مصلحت یک فرد یا یک فیلم ترجیح دهیم."

در سی و دومین جشنواره فیلم فجر که شامگاه سه‌شنبه ۲۲ بهمن (۱۱ فوریه) برگزیدگانش را اعلام کرد، فیلم "عصبانی نیستم" ساخته رضا درمیشیان نامزد دریافت سیمرغ‌هایی بود، اما به گزارش برخی خبرگزاری‌ها در ایران، کارگزاران جشنواره فیلم فجر، کارگردان این فیلم را تحت فشار قرار دادند و او سرانجام از دور رقابت‌ها کناره گرفت.

اکران این فیلم همچنین در شهرستان‌ها متوقف شده است. بسیاری این فیلم و فیلم "قصه‌ها" ساخته رخشان بنی‌اعتماد و همچنین فیلم "خانه پدری" ساخته کیانوش عیاری را متهم به سیاه‌نمایی کردند و حتی سیدمرتضی حسینی و نصرالله پژمان‌فر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس وعده دادند که نمایش این فیلم‌ها را در مجلس به بحث بگذارند.

شامگاه ۲۰ بهمن ماه (۹ فوریه) بیش از دو هزار تن از تماشاگران فیلم "من عصبانی نیستم" که در سینما استقلال تهران به نمایش درآمده بود با یگان ویژه متفرق شدند.

حجت‌الله ایوبی همچنین وعده داد که در آینده با بازنگری در آیین‌نامه‌ها و مقررات جشنواره فیلم فجر برخی بی‌نظمی‌ها در گزینش فیلم‌ها برطرف شود و در مجموع این جشنواره سینمایی به شکل بهتری مدیریت شود.

او گفت: "در جشنواره سال آینده بسیار سختگیرانه عمل می‌کنیم و مطمئناً اینطور نخواهد شد که تا دقیقه ۹۰ تکلیف فیلم‌ها معلوم نباشد و نتوانیم جدول برنامه‌ها را ببندیم."

"اشباح" ساخته داریوش مهرجویی و "معراجی‌ها" به کارگردانی مسعود ده‌نمکی از فیلم‌هایی بودند که پس از به پایان رسیدن مهلت قانونی در جشنواره فیلم فجر پذیرفته شدند. هیچیک از این فیلم‌ها اما توفیقی به دست نیاوردند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.