ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاترین اشتون عید را به فارسی تبریک گفت

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان کنفرانس خبری مشترک خود با وزیر خارجه ایران که پس از مذاکراتی دو روزه در وین برگزار شد، سال نو را به فارسی به ایرانی‌ها تبریک گفت.

محمد جواد ظریف هم  از نمایندگی اروپایی سازمان ملل، دولت و وزارت خارجه اتریش برای میزبانی مذاکرات ایران و ۱+۵ تشکر کرد و نوروز را به کاترین اشتون و خبرنگاران تبریک گفت. او که به انگلیسی صحبت می‌کرد، افزود این البته به فارسی قشنگ‌تر است.

اشتون و ظریف این مذاکرات را «مفید و پرمحتوا» خواندند. بحث‌‌ها پیرامون موضوعاتی چون غنی‌سازی، رآکتور اراک بوده است. جواد ظریف اعلام کرد که طرفین در باره همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و تحریم‌ها نیز صحبت کرده‌اند.

نمایندگان گروه‌های مذاکره‌کننده اعلام کرده‌اند که دور بعدی گفت‌وگوها از ۷  تا ۹ آوریل در وین از سرگرفته می‌شود. کارشناسان طرفین در این فاصله پیرامون جزئیات موضوعاتی مذاکره خواهند کرد که به آنها واگذار شده است.

ظریف در یک نشست خبری دیگر با حضور روزنامه‌نگاران ایرانی، تأکید کرد که هنوز به پیشنهاد مشترک در باره رآکتور اراک نرسیده‌ایم، اما «درحال نزدیک شدن به پیشنهاد مشترک در باره لغو تحریم‌ها هستیم.»

ظریف گفت به مذاکرات امیدواریم، اما به نیات طرف مقابل خوشبین نیستیم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نوبخت ازقائمشهر مازندران

    بنده نیزبعنوان یک ایرانی ضمن تشکر از تبریک ایشان سالروزتولد ایشان را هم به ایشان وهم به خانواده محترمشان تبریک عرض میکنم