ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موساد: هشت يهودی ايرانی گمشده در سال‌های ۹۰ میلادی کشته شده‌اند

سازمان امنيت اسرائيل گفته است ۱۱ يهودی ایرانی در سال‌های ۹۰ میلادی به‌هنگام خروج از ايران ناپديد شدند که بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، هشت تن از آنان کشته شده‌اند.

دفتر بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل، اعلام کرد موساد، سازمان اطلاعات این کشور، به این نتيجه رسيده است که هشت ايرانی که در سال‌های ۹۰ ميلادی قصد ترک ايران را داشتند، کشته شده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر نخست‌وزير اسرائيل، شامگاه پنج‌شنبه ۲۹ اسفندماه (۲۰ مارس) در بيانيه‌ای اعلام کرد: «منابع امنيتی، اطلاعاتی از يک منبع موثق را به دست آورده‌اند که بر اساس آن‌ها یهودیانی که تلاش کرده بودند از ايران بگريزند، دستگیر و کشته شده‌اند.»

اين بيانيه جزئياتی از شرايط قتل يهوديان یادشده و عاملان آن ارائه نکرده است.

دفتر نخست‌وزير اسرائيل «مراتب همدردی» بنيامين نتانياهو را با خانواده قربانيان اعلام کرده است.

بر اساس اين بيانيه در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۷، در مجموع ۱۱ يهودی ایرانی هنگام فرار از ايران ناپديد شدند و از آن زمان تاکنون هيچ خبری از خروج آنان به دست نيامده است.

تحقيقات موساد در مورد سه يهودی ديگر ادامه دارد که در سال ۱۹۹۷ ناپديد شدند.

تهران در حال حاضر بر سر برنامه هسته‌ای خود، با کشورهای گروه ۱+۵ ( آمريکا، روسيه، چين، فرانسه، بريتانيا و آلمان) در حال مذاکره و توافق نهایی است تا صلح‌آميز بودن فعاليت‌های هسته‌ای خود را تضمين کند.

اسرائيل اعلام کرده که از مضمون اين مذاکرات نگران است و بارها گفته است که گزينه نظامی برای جلوگيری از برنامه هسته‌ای ايران را ناديده نمی‌گيرد.

اسرائيل و کشورهای غربی از اين نگرانند که ايران زير پوشش "برنامه صلح‌آميز هسته‌ای" خود در راه دستيابی به سلاح هسته‌ای تلاش کند، موضوعی که ایران بارها آن را رد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سربی از امریکا

    از اینکه آخوند ها بی شرف و پدر سوخته هستند حرفی نیست ، ولی این آقا هم دست کمی از آخوند ها ندارد . همش دنبال جنگ و کشتار بوده و هست . نظر شما چیست ؟ از تلویزیون مردم دیدن کنید و نظر دهید . به امید روزهایی بهتر و آینده ای روشنتر .