ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر بهداشت: اظهار نظر در باره حوزه سلامت به ما واگذار شود

وزیر بهداشت درباره کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت، تاکید کرد که این امر به راحتی امکان‌پذیر نیست و وعده داد تا چهارماه آینده، این هدف جنبه اجرایی پیدا کند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران، خواسته است که اطلاع‌رسانی درباره برنامه های دولت یازدهم در حوزه سلامت و بودجه های آن تنها بر عهده وزارت بهداشت باشد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، وزیر بهداشت ایران پنج‌شنبه شب، ۴ اردی‌بهشت، در همایشی با نام «رسانه‌ها و سلامت» در تهران، در باره ابراز نظر  بعضی از مسئولان دولتی در مورد برنامه‌های سلامت گفت: «بهتر است اظهار نظر درباره این حوزه به ما واگذار شود، چرا که توقعاتی که در جامعه ایجاد می‌شود باید با امکانات ما در تناسب باشد، بنا بر این اگر قولی در حوزه سلامت به مردم داده می‌شود، باید از زبان خود من باشد.»

از نخستین روزهای سال جاری، حوزه سلامت، هزینه‌های درمان و بیمه همگانی، محل طرح نظر مسئولان مختلف در ایران و ارائه آمارهای گوناگون از سوی آنان بوده است.

روز پنج‌شنبه علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به نظام سلامت در سال جاری خبر داده بود.

با وجود این، وزیر بهداشت تنها اختصاص بودجه را برای اجرای برنامه‌های سلامت کافی ندانسته است.

او تاکید کرده است که تا چهارماه آینده، این هدف جنبه اجرایی پیدا نخواهد کرد. 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • samandoon

    در کجای دنیا یک مقام دولتی اظهار نظر در مورد چنین موضوع مهمی را به مجموعه ی خود منحصر می کند؟ طرفه اینکه قریب به اتفاق رسانه های فارسی زبان هم به نوعی همدلی و سمپاتی با ایشان و وزرای قبلی پرداخته و می پردازند، تو گویی سلطه ی خدایگان سفید پوش در این عصر هم پا برجاست! سلامت در سیاستهای عمومی ایران بر خلاف عقل و اصول کشورداری موضوعی فرعی تلقی می شود و این سوء برداشت در حد زیادی ناشی از : 1- جهل عمومی مردم 2- ناتوانی اصحاب رسانه در درک اهمیت موضوع 3- در دسترس نبودن سیستم فنی نقاد و 4- فساد گسترده ی اداری و اجتماعی بوده است. ایران مدتهاست کشوری سیاست زده است و نرخ بنزین برای عموم ملت از مهمترین عوامل مرگ و ناخوشی آنها مهمتر جلوه می کند. همه در عذاب و فشارند ولی نمی دانند این امر تنها ناشی از نبود سلامت روانی، اجتماعی و جسمی است که برای خود راه حل های مشخص و علمی دارد. از کارشناس ها دعوت کنید بیایند و موضوعات مختلف سلامت را به بحث بگذارند نه اینکه با شوخی های آقای وزیر کم اطلاع در مورد سلامت عمومی در مورد چشم شوخان همه را سرگرم سازید.