ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازدید مدیر کل یونسکو از کاخ گلستان

مدیرکل یونسکو از کاخ گلستان در تهران دیدن کرد، اما به دلیل تاریکی هوا نتوانست ساخت و ساز در سرای دلگشا در حریم درجه یک کاخ گلستان را ببیند.

ایرینا بوکووا، مدیرکل سازمان علمی فرهنگی ملل متحد (یونسکو) از کاخ گلستان در تهران دیدن کرد، اما به دلیل تاریکی هوا نتوانست ساخت و ساز در سرای دلگشا را که در حریم درجه یک کاخ گلستان قرار دارد ببیند.

ساختمان فرسوده دادگستری که پشت کاخ اصلی گلستان سربرافراشته و حریم منظری کاخ را از بین برده است

ایرینا بوکووا، مدیرکل سازمان علمی فرهنگی ملل متحد (یونسکو) که شنبه، ۶ اردیبهشت (۲۶ آوریل) برای یک سفر پنج روزه وارد ایران شده است، از کاخ گلستان دیدن کرد.

پروین تقةالاسلام، رییس کاخ – موزه گلستان درباره این دیدار به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفته است که به دلیل تاریکی هوا، مدیر کل یونسکو نتوانست با ابعاد ساخت و ساز در سرای دلگشا که در حریم درجه یک کاخ گلستان قرار دارد آشنا شود.

شرکت بازرگانی «دلگشا» در حریم درجه یک کاخ گلستان ساختمانی بلندمرتبه می‌سازد و اگر این ساخت و سازها ادامه پیدا کند، کاخ گلستان از فهرست میراث جهانی یونسکو خارج خواهد شد.

مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، در نامه‌ای به محمد باقر قالیباف از شهردار تهران خواسته است که مانع از ساخت و ساز در حریم کاخ گلستان شود.

به گفته پروین تقةالاسلام، رییس کاخ – موزه گلستان، ایرینا بوکووا، مدیرکل یونسکو همچنین از حضور در فضای کاخ گلستان و دیدن زیبایی‌های آن به وجد آمد، اما از ساختمان فرسوده دادگستری که پشت کاخ اصلی گلستان سربرافراشته و حریم منظری کاخ را از بین برده است، انتقاد کرد.

خانم بوکووا در ادامه سفرش به ایران از استان‌های اصفهان، فارس و کرمان هم دیدن می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.