ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض مدیرکل یونسکو به جشن شهرداری در میدان نقش جهان

همزمان با سفر ایرینا بوکووا، مدیرکل یونسکو به اصفهان، شهرداری این شهر داربست‌ها و غرفه‌هایی در میدان نقش جهان نصب کرده بود. مدیرکل یونسکو معترض شد.

ایرینا بوکووا، مدیرکل سازمان علمی فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در سفرش به اصفهان، دوشنبه، ۸ اردیبهشت (۲۸ آوریل) از میدان نقش جهان، مسجد شیخ‌ لطف‌الله و بنای تاریخی عالی‌قاپو دیدن کرد.

جشن «به رنگ اصفهان» در میدان نقش جهان در اصفهان

سفر مدیرکل یونسکو به اصفهان مصادف بود با جشن «به رنگ اصفهان» که از دو هفته پیش تاکنون از سوی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، از جلوخان مسجد جامع عباسی تا مسجد شیخ لطف الله و عالی قاپو فضای میدان نقش جهان با داربست‌های غرفه‌های جشن «به رنگ اصفهان» محصور شده و بلندگوهایی قدرتمند در چند متری جلوخان مسجد جامع عباسی، بر کاشی‌ها و بنای آثار تاریخی در میدان نقش جهان لرزه انداخته بودند.

جشن «به رنگ اصفهان» با بلندگوهای پرقدرت مقابل کاشی‌های لرزان

میدان نقش جهان اولین اثر تاریخی اصفهان است که به ثبت جهانی رسیده و در سال‌های گذشته این اثر با تهدید‌های مختلفی که با استانداردهای حفاظت و صیانت از آثار جهانی مطابقت ندارد، روبه‌رو بوده است.

خبرگزاری میراث فرهنگی گزارش داده است که ایرینا بوکووا، مدیر کل یونسکو با دیدن داربست‌های فلزی، صندلی‌های پلاستیکی و فرش‌های نخ‌نما که در میدان گسترانده بودند، گفته است: «میدان نقش‌جهان چون موزه‌ای گرانبهاست، چگونه در موزه‌ای به این زیبایی چنین نمایشگاهی برگزار شده؟»

شهرداری اصفهان که شب گذشته از سفر مدیرکل یونسکو به این شهر اطلاع پیدا کرده بود، تلاش کرده بود بنرها، داربست‌ها و بلندگوهای میدان نقش جهان را جمع‌آوری کند، اما موفق نشده بود این کار را به انجام برساند.
شهرداری به محض اطلاع از ورود نماینده یونسکو به اصفهان اقدام به پاکسازی تمام بنر‌ها، داربست‌ها و بلندگو‌ها از میدان نقش‌جهان کرد.

ایرینا بوکووا، مدیرکل سازمان علمی فرهنگی ملل متحد (یونسکو) که شنبه، ۶ اردیبهشت (۲۶ آوریل) برای یک سفر پنج روزه وارد ایران شده، از کاخ گلستان هم دیدن کرده است.

خانم بوکووا در ادامه سفرش به ایران از استان‌های فارس و کرمان هم دیدن می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    اصفهان یک شهردار نالایق به نام ( سقائیان نژاد ) دارد که خیلی مایل است مطرح شود و اسمش بر سر زبانها باشد و برای همین منظور برنامه هایی را تدارک میبیند که بسیار پر طمطراق و خبر ساز باشد و اصلآ به عاقبت کار فکر نمیکند . این هم شماره تماس پیامکی ارتباط مستقیم با شهردار : 300031371000 البته صرفآ جنبه تبلیغاتی دارد و هیچکس پاسخگو نیست و میخواهد بگوید که مثلآ با شهروندان عادی مستقیمآ در تماس است در حالی که هیچ فرد عادی را به دفترش راه نمیدهد و کسانی که با او کار دارند باید مدتها در صف انتظار منتظر بمانند تا هر از گاهی در بازدید از مناطق مختلف شهر بتوانند این حضرت آقا را زیارت کنند . ضمنآ نامبرده برای چاپلوسی و خود شیرینی ، همه ساله بودجه کلانی را به مرکز ( تهران ) میفرستد و در واقع به بالا نشینان باج میدهد تا او را از پست و مقام پوشالیش تکان ندهند ، مانند اکثر مسئولین پوشالی در جمهوری اسلامی .