ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت ۲۵ تن از فعالان مدنی مصر به زندان‌های طولانی مدت

دادگاهی در قاهره علا عبدالفتاح، از جوانان رهبر انقلاب مصر و ۲۴ تن از دیگر فعالان مدنی و وبلاگ‌نویس‌های مخالف را به زندان‌های طولانی مدت محکوم کرد.

دادگاهی در قاهره علا عبدالفتاح، از جوانان رهبر انقلاب مصر و ۲۴ تن از دیگر فعالان مدنی و وبلاگ‌نویس‌های مخالف را به زندان‌های طولانی مدت محکوم کرد.

علا عبدالفتاح از چهره‌های اصلی انقلاب مصر در سال ۲۰۱۱ است

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این فعالان مدنی به اتهام زیرپا گذاشتن قانون مربوط به تظاهرات و اجتماعات، هر کدام به ۱۵ سال زندان محکوم شدند.

احمد سیف، وکیل دادگستری گفت دادگاه این افراد به مدت کوتاه در آکادمی پلیس قاهره برگزار شد و به اتهام «تحریک به خشونت»، محاکمه شدند.

به‌گفته وی در طول محاکمه هیچ‌کدام از متهمان حضور نداشتند و پس از اعلام مجازات، علا عبدالفتاح و دو متهم دیگر بازداشت شدند.

علا عبدالفتاح از چهره‌های اصلی انقلاب مصر در سال ۲۰۱۱ است که منجر به سرنگونی حکومت حسنی مبارک شد.

عبدالفتاح پائیز گذشته در تظاهراتی در قاهره بازداشت شده بود که پس از سپردن وثیقه در ماه مارس آزاد گردید. در این تظاهرات ۲۵ نفر به‌دست نیروهای امنیتی کشته شدند. بیشتر قربانیان مسیحیان قبطی بودند که علیه آتش‌زدن کلیسایی در اسوان اعتراض کرده بودند.

دادستان مخالفان را متهم کرد که قانون جدید را نقض کرده‌اند. بنابر قانون جدید، شهروندان باید سه روز قبل از برگزاری تظاهرات و اجتماعات مجوز تأیید شده وزارت کشور را داشته باشند .

گروه‌های حقوق بشری این قانون را به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 53

    […] مصر سرکوب آزادی بیان ادامه دارد فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۸جون ۲۰۱۴ از زمان انتخاب ریاست جمهوری تازه عبدالفتاح السیسی، سرکوب آزادی بیان و عقیده روزنامه نگاران و کارکنان رسانه ها و مدافعان حقوق بشر، معترضان و دانشگاهیان را هدف گرفته است. فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر از دولتمردان مصر خواست به این اقدامات پایان دهند و به حقوق بشر و آزادی های شناخته شده بین المللی احترام بگذارند. اوگاندا آمریکا، اوگاندا را به دلیل وضع قوانینی ضد همجنس‌گرایان تحریم کرد ترکیه بازداشت چند نفر در رابطه با رسوایی شنود مصر محکومیت ۲۵ تن از فعالان مدنی به زندان‌های طولانی مدت […]