ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات ضد اسرائیلی در شهرهای اروپا

به‌رغم ممنوعیت تظاهرات ضد اسرائیلی عده زیادی در اعتراض به جنگ غزه در میدان جمهوری پاریس اجتماع کردند. در نیس، مارسی و لندن نیز تظاهرات بزرگی برگزار شد.

به‌رغم ممنوعیت تظاهرات ضد اسرائیلی در فرانسه، شنبه ۲۶ ژوئیه در میدان جمهوری (Place de la République) از محلات مرکزی و پرآمد و شد پاریس بیش از پنج هزار نفر در اعتراض به حمله اسرائیل به غزه اجتماع کردند. هنگامی که چند تن از تظاهرکنندگان با سنگ به پلیس حمله کردند، پلیس هم با شلیک گاز اشک‌آور واکنش نشان داد.

تظاهرات ضد اسرائیلی در میدان جمهوری در پاریس به خشونت انجامید

تظاهرکنندگان پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده بودند و شعارهای ضد اسرائیلی سر می‌دادند و خواهان خروج ارتش اسرائیل از غزه بودند. عده‌ای از تظاهرکنندگان پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند.

به گزارش پلیس فرانسه، نیروهای انتظامی مأموریت داشتند که به سرعت وارد عمل شوند و اجازه ندهند تظاهرکنندگان شعارهای یهودی‌ستیزانه سر بدهند. در روزهای گذشته عده‌ای از اسلامگرایان تندرو به بهانه اعتراض به حمله ارتش اسرائیل به غزه شعارهای ضد یهود می‌دهند. «یهودی‌ستیزی» در پوشش مخالفت با جنگ، اعتراض مجامع یهودی را برانگیخته و از سوی گروهی از روشنفکران مترقی در رسانه‌ها به بحث گذاشته شده است.

دولت فرانسه ۱۴ ژوئیه اعلام کرده بود که مایل نیست بحران خاورمیانه به شهرهای مهاجرپذیر این کشور سرایت کند. به همین جهت هرگونه تظاهرات ضد اسرائیلی را ممنوع اعلام کرده بود. برنار کازنو، وزیر کشور فرانسه از برگزارکنندگان تظاهرات در میدان جمهوری خواسته بود که تا ساعت ۱۵ شنبه ۲۶ ژوئیه فراخوان خود را پس بگیرند. برگزارکنندگان اما به خواسته وزارت کشور فرانسه تن ندادند.

یکشنبه هفته گذشته در شمال پاریس، در محله «باربس» تظاهرات ضد اسرائیلی برگزار شده بود. این تظاهرات به خشونت کشیده شد. تظاهرکنندگان برخی مغازه‌ها را تخریب کردند و مغازه یک شهروند یهودی را هم به آتش کشیدند.

تظاهرات آرام در نیس، مارسی، لندن، برلین

همچنین در شهر نیس در ساحل کوت‌آزور و در بندر مارسی هزاران نفر در اعتراض به جنگ غزه تظاهرات کردند. این تظاهرات آما آرام و بدون درگیری به پایان رسید.

در لندن هم بیش از ده هزار نفر در اعتراض به جنگ غزه تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان پرشمار لندنی مقابل دفتر دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا و مقابل سفارت اسرائیل اجتماع کردند و خواهان پایان جنگ غزه شدند. تظاهرات لندن هم در آرامش به پایان رسید.

جمعه ۲۵ ژوئیه در برلین نیز گروهی ۱۵۰۰ نفره در اعتراض به عملیات اسرائیل در غزه دست به تظاهرات زده بودند. پلیس آلمان حمل هرگونه پلاکارد با شعارهای یهودی‌ستیزانه یا آتش‌ زدن پرچم و مترسک را ممنوع اعلام کرده بود. تظاهرات ضد اسرائیلی در پایتخت آلمان نیز با مسالمت و بدون درگیری برگزار شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    اینطور که معلوم است در کشورهای اروپایی مشکل بیکاری زیاد شده و تعدادی بیکار که حقوق بیکاری هم می گیرند از سر دلخوشی و برای تفنن و عشق قهرمان بازی به خیابانها آمده و بر ضد این و آن شعار سر میدهند . انسان یاد زمان مرحوم شاه می افتد که عده ای بیکار از زور خوشی به خیابانها آمده و چشم و گوش بسته فریب روحانیت ریا کار را خوردند و اسم این شورش خود را انقلاب گذاشتند و الان مثل ( بهترین دوست انسان ) پشیمانند .

  • Samrad

    به این می گویند خبر رسانی سودار! 99.9% تظاهر کنندگان مورد اشاره مهاجران و پناهندگان کشور های اسلامی به اروپا هستند که از دست دین و آیین خود فرار کرده اند ولی الان بیاد نمی آورند. عکس ها را نگاه کنید!