ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ديدار مالکی با طالبانی در سايه اعتراض کردها

نوری المالکی برای رايزنی و ديدار با جلال طالبانی، رئيس‌جمهور سابق عراق، به شهر سليمانيه در اقليم آزاد کردستان وارد شد. عده‌ای از فعالان کرد در شبکه‌های اجتماعی مردم را به اعتراض عليه او در سليمانيه دعوت کرده‌اند.

نوری مالکی برای رايزنی و ديدار با جلال طالبانی، رئيس‌جمهور سابق عراق، به شهر سليمانيه در اقليم کردستان رفت.

در روزهای اخير بسياری از کردها نسبت به ورود مالکی به شهر سليمانيه ابراز ناخرسندی کرده بودند

به گزارش خبرگزاری کردی «روداو»، اين ديدار نخستين ديدار طالبانی با نوری مالکی پس از بازگشت از آلمان است. طالبانی به دليل بيماری از اواخر سال ۲۰۱۲ در آلمان تحت مداوا بود و روز شنبه ۱۹ ژوئیه به عراق برگشت.

اين ديدار در حالی رخ می‌دهد که مناسبات اربيل، مرکز حکومت خودمختار کردستان به رهبری مسعود بارزانی، با بغداد پايتخت عراق و مقر دولت نوری المالکی تيره شده است.

دولت شيعه مالکی از محبوبيت چندانی در کردستان برخوردار نيست، زيرا مالکی با سياست‌های نفتی بر اين اقليم فشارهای زيادی وارد کرده بود و بسياری از کارمندان دولتی کرد حقوق خود را در ماه‌های اخير دريافت نکرده بودند. شهر کرکوک نیز يکی از موارد محل اختلاف دولت مرکزی با رهبری اقليم کردستان بوده که اکنون پس از حملات گروه «داعش»، تحت کنترل نيروهای پيشمرگه قرار دارد.

در روزهای اخير بسياری از کردها نسبت به ورود مالکی به شهر سليمانيه ابراز ناخرسندی کرده بودند. عده‌ای از فعالان کرد در شبکه‌های اجتماعی مردم را به اعتراض عليه او در سليمانيه دعوت کرده‌اند.

شبکه تلويزيونی «کرد ست»، شبکه اصلی حزب اتحاد ميهنی کردستان، حزب متبوع جلال طالبانی، صرفاً ويدئويی صامت و کوتاه از ديدار طالبانی با مالکی را پخش کرده است. دولت عراق و حزب اتحاديه ميهنی، هيچ‌يک درباره ديدار انجام‌ گرفته اظهارنظری نکرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    بگذارید دیکتاتور آخرین زورهایش را نیز بزند و سپس به زباله دان تاریخ رهسپارش کنید .