ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا مواضع داعش در سوریه را هم هدف می‌گیرد

برنامه اوباما علیه «دولت اسلامی» اعلام شد: بمباران مواضع داعش در سوریه، آموزش پیشمرگه‌های کرد و گسترش ائتلاف بین‌المللی. تعداد سربازان آمریکایی در عراق به ۱۶۰۰ نفر می‌رسد.

برنامه اوباما علیه «دولت اسلامی» اعلام شد:  بمباران مواضع داعش در سوریه، آموزش پیشمرگه‌های کرد و گسترش ائتلاف بین‌المللی. تعداد سربازان آمریکایی در عراق به ۱۶۰۰ نفر خواهد رسید.

اوباما در دهمین نطق ملی خود استراتژی مواجهه با «داعش» را تضعیف و نابودی این گروه خواند. این استراتژی که قرار است به کمک یک «اتحاد ضد ترور» جدید انجام ‌گیرد، درست در سیزدهمین سالگرد حملات تروریستی یازدهم سپتامبر اعلام شد.

اوباما کوشید به افکار عمومی توضیح دهد که تنها ایالات متحده توان هدایت چنین نبردی در سطح جهانی را دارد. او گفت:

● در هدف گرفتن مواضع داعش در سوریه تردید نخواهد شد.

●  ۴۷۵ سرباز آمریکایی دیگر به عراق اعزام می‌شوند تا به پیشمرگه‌های کرد برای استفاده از تجهیزات و تسلیحات ارسالی آموزش دهند.

● شمار نظامیان امریکایی در عراق به ۱۶۰۰ نفر می‌رسد.

●  اعزام نیروی زمینی به عراق منتفی است.

●  در اجرای استراتژی نیازی به موافقت کنگره نیست اما بودجه لازم برای عملیات در سوریه باید از سوی نمایندگان کنگره تصویب شود. این بودجه ۵ میلیارد دلاری از «صندوق مبارزه با تروریسم» برداشته می‌شود. ۵۰۰ میلیون دلار صرف مخالفان اسد خواهد شد.

● ائتلافی بین‌المللی به مصاف جهادگرایان می‌رود؛ ائتلافی در سطوح نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی.

●  شرکای این ائتلاف، هم‌اینک آلمان، فرانسه، بریتانیا، لهستان، ایتالیا، دانمارک، کانادا، استرالیا، اردن، ترکیه، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند.

●  جان کری به سفرهای خود به اروپا و خاورمیانه برای یافتن شرکای جدید ادامه خواهد داد.

●  مواجهه با «دولت اسلامی» طولانی خواهد بود: «مقابله با سرطانی چون داعش نیاز به زمان دارد.»

در نطق اوباما این پرسش هم‌چنان بدون جواب ماند که چگونه می‌توان مانع بهره‌مندی اسد از حمله آمریکا به دشمن مشترکی چون داعش شد.

یک نظر سنجی نشان می‌دهد که دو سوم شهروندان ایالات متحده به ویژه پس از گردن زده شدن دو روزنامه‌نگار این کشور توسط داعش، با ادامه حملات هوایی به مواضع «دولت اسلامی» موافقند.

۷۱ درصد مردم آمریکا از بمباران مواضع «دولت اسلامی» در عراق پشتیبانی کرده‌اند و ۶۵ درصد آنها موافق گسترش این عملیات به خاک سوریه هستند.

روز دوشنبه ۸ سپتامبر، نشریه «نیویورک تایمز» به نقل از استراتژیست‌های پنتاگون نوشته بود،  عملیات مقابله با داعش تا سه سال طول می‌کشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.