ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا به ارتش آزاد سوریه در عربستان آموزش نظامی می‌دهد

مجلس نمایندگان آمریکا طرح تجهیز و تعلیم ارتش آزاد سوریه را تصویب کرد. این طرح باید از نظر سناتورها هم بگذرد. مدت آموزش ۱۲ ماه و بودجه طرح ۵۰۰ میلیون دلار است.

مجلس نمایندگان آمریکا طرح تجهیز و تعلیم ارتش آزاد سوریه را تصویب کرد. این طرح باید از نظر سناتورها هم بگذرد. مدت آموزش ۱۲ ماه و بودجه طرح ۵۰۰ میلیون دلار است.

ارتش آزاد سوریه هم با رژیم اسد می‌جنگد، هم با گروه‌های افراطی و داعش

عصر چهارشنبه ۱۷ سپتامبر و پس از شش ساعت بحث، مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال سلاح برای شورشیان سوری موافقت کرد. ۲۷۳ نماینده به لایحه رای موافق دادند، ۱۵۶ نفر مخالف.

این لایحه باید روز پنجشنبه ۱۸ سپتامبر از نظر سناتورها نیز بگذرد و سرانجام به امضای اوباما برسد. مدت اعتبار این طرح تا ۱۱ دسامبر ۲۰۱۴ خواهد بود و پس از آن لازم است منابع تامین مالی آن دوباره بررسی شوند.

ارتش آزاد سوریه در آینده با حمایت تسلیحاتی و آموزشی آمریکا به مصاف رژیم اسد خواهد رفت. آموزش  ۵۰۰۰ نفر از مخالفان بشار اسد در عربستان سعودی انجام می‌گیرد. مدت آموزش‌ها یک‌سال خواهد بود و پنتاگون برای این منظور، ۵۰۰ میلیون دلار بودجه در نظر گرفته است.

همکاری با نیروهای ارتش آزاد سوریه که اپوزیسیون میانه‌رو شناخته می‌شوند، بخشی از استراتژی اوباما علیه داعش است. او پنجشنبه ۱۱ سپتامبر در نطق ملی خود این راهبرد را تضعیف و نابودی «دولت اسلامی» در عراق و سوریه دانسته بود.

ارتش آزاد سوریه افزون بر مبارزه با رژیم اسد، با داعش نیز در نبرد است. شبه‌نظامیان داعش یک سوم خاک سوریه را در اختیار خود دارند.

دولت آمریکا در سه سال نخست جنگ داخلی در سوریه، در اجرای تقاضای اپوزیسیون سوریه برای حمایت تسلیحاتی محتاط و خویشتندار مانده بود. نگرانی کاخ سفید این بود که سلاح‌های ارسالی، طی درگیری‌ها به دست گروه‌های غیر بیفتد.

«اظهارات دمپسی یک سناریوی فرضی بود»

ساعاتی پیش از تصویب طرح یاد شده، اوباما در بازدید از مرکز فرماندهی ارتش آمریکا درپایگاه مک دیل فلوریدا کوشید به بحث پیرامون اعزام پیاده نظام به عراق پایان دهد. او تاکید کرد که نظامیان آمریکایی به عنوان مستشار به عراق اعزام می‌شوند و به هیچ وجه در عراق ماموریت رزمی ندارند و نخواهند داشت.

اوباما در پایگاه مک‌ویل گفت با داعش همان کاری را می‌کنیم که با القاعده کردیم

اوباما تاکید کرد که آمریکا در راس یک ائتلاف وسیع با شرکت ۴۰ کشور قرار دارد. او گفت ساده نیست که امریکا به تنهایی به مصاف شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» برود.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز در جلسه پرسش و پاسخ کمیته خارجی سنای این کشور یادآوری کرد که ایالات متحده در صدد مقابله یک تنه با داعش نیست. او گفت: «عملیات علیه داعش با جنگ دوم خلیج در ۱۹۹۱ یا جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ قابل مقایسه نیستند.»

کری افزود که کلید پیروزی بر داعش در دست نیروهای محلی است. او از نظامیان و نیروهای مسلح در عراق و از اپوزیسیون میانه‌رو در سوریه به مثابه بهترین حریفان داعش یاد کرد.

بحث در باره عملیات زمینی آمریکا در عراق با سخنان ژنرال دمپسی، فرمانده ستاد ارتش بالا گرفت. مارتین دمپسی با وجود تاکید چند باره اوباما در عدم ورود نیروی زمینی به عرصه رویارویی با داعش، این احتمال را منتفی ندانست.

او سه‌شنبه ۱۶ سپتامبر در کمیته دفاعی سنای آمریکا گفت چنانچه استراتژی حملات هوایی و تقویت نیروهای داخلی در عراق شکست بخورد و خطری متوجه آمریکا باشد «آن‌گاه عملیات زمینی را نیز به اوباما توصیه می‌کنیم.»

کاخ سفید سخنان دمپسی را مبتنی بر یک «وضعیت کاملا فرضی» خوانده و اعلام کرده که آمادگی ارتش برای احتمالات پیش رو، امری عادی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • milad

    اینکه در ا ین جنگ عربستان بحرین و امارات قطر کویت حضور دارند .مطمینا مناطق آزاد شده از داعش در اختیار رژیم جننایتکار اسد و حزب الات (شیطان) ایران روسیه قرار نخواهد گرفت .از این بابت خیالمان راحت است .

  • mansour

    عجب احمق هایی پیدا میشوند! امریکا ،پادشاه ***سعودی ،ترک *** عثمانی و رژیم کودک کش صهیونیستی موجودات وحشی و انسان خواری چون داعش را پرورش داده و بر جان مردم عراق و سوریه انداختند و چون به نتیجه مطلوب خود نرسیدند،بتوسط رژیم منفور صهیونیستی-یهودی اقدام به آدم کشی در غزه نمودند و با این خیال پوچ که دولت ایران باز هم کاسه داغ تر از آش می شود و به مواضح صهیونیست های وحشی حمله میکند و غرب هم به سرکردگی دولت امپریالیسم آمریکا با این بهانه مناسب و ارزن، حمله نظامی به ایران و عراق و سوریه را بتوسط سه انگل چسبیده به خود(پان ترکیست ها،پان عربیست ها و صهیونیست ها )آغاز و توجیه و حمایت می کند,یک کنفرانس در پاریس برای مردم فریبی برگزار نمودند و ژست مبارزه با تروریسم و اسلامیسم را هم گرفتند.امریکا با پایان این کنفرانس به سه هدف خود رسیده است:اول جلب حمایت مردم در مقابله با داعش.دوم-اسلام هراسی و سوم- توجیه بودن هر گونه حمله نظامی به هر مکانی در سوریه عراق و حتی ایران(اسلامی) دولت آخوندی باید غرور کاذب خود در امور سیاسی را کنار بگذارد و در بستن پیمان نظامی با دوّل روسیه و چین پیش قدم شود و یا اینکه بفهمد که نتیجه مردم سالاری دینی(بخوانید دیکتاتوری مذهبی )و یا هر نظام تک حزبی دیگری(با هر نامی) همین بی ثباتی سیاسی، اقتصادی،نظامی و غیره ... است.لذا برای خروج عاقلانه از این شرایط بد سیاسی باید به مردم سالاری واقعی پناه برده و با ازادی احزاب مخالف نظام اسلامی و مسالمت پیشه و مخصوصأ آزاد گذاشتن مردم در انتخاب نمایندگان خود،مانع از جنگ افروزی امریکا و عقبه های ادم کش اش بشویم.در غیر اینصورت تجزیه کشور و شیعی کشی و مستعمره امریکا و روسیه شدن را مجددأ تجربه خواهیم کرد. به امید برپایی مردمسالاری واقعی در ایران و جهان- منصور پیرخانقاه