ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنگره آمریکا طرح تسلیح شورشیان سوریه را تصویب کرد

کنگره آمریکا به دولت باراک اوباما اجازه داد که در چهارچوب طرح نابودی کامل گروه دولت اسلامی، ارتش آزاد سوریه را تسلیح کند و به نیروهای آن آموزش نظامی دهد.

پس از مجلس نمایندگان آمریکا، اکنون مجلس سنا هم به دولت باراک اوباما اجازه داده است که در چهارچوب طرح تضعیف و نابودی کامل گروه دولت اسلامی، ارتش آزاد سوریه را تسلیح کند و به آن‌ها آموزش نظامی دهد.

طرح تضعیف و نابودی کامل گروه دولت اسلامی باراک اوباما در دو مجلس نمایندگان و مجلس سنا رأی آورد.

مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه ۱۶ سپتامبر طرح تسلیح و آموزش «اپوزیسیون میانه‌رو» سوریه را تصویب کرده بود. طرح اوباما که بخشی از  استراتژی برای مبارزه با داعش است، با ۲۷۳ رای موافق در برابر ۱۵۶ رأی مخالف به تصویب مجلس نمایندگان رسید.

اکنون در مجلس سنا ۷۳ سناتور آمریکایی به این طرح رأی موافق دادند و ۲۲ سناتور رأی مخالف. به این ترتیب طرح باراک اوباما به قانون تبدیل شد و پس از آنکه به امضای رییس جمهور آمریکا برسد، لازم‌الاجراست.

پنتاگون برای تسلیح و آموزش ارتش آزاد سوریه، ۵۰۰ میلیون دلار بودجه اختصاص داده است. قرار است  ۵ هزار نفر از مخالفان میانه‌روی حکومت بشار اسد با این بودجه آموزش ببینند.

آمریکا در نظر دارد ارتش آزاد سوریه را به سلاح‌های سبک مسلح کند و در اختیار آن‌ها خودروهای نظامی – جاده‌ای قرار دهد. چنانچه مخالفان اسد موفقیت‌هایی به دست بیاورند، سلاح‌های پیشرفته‌تر هم در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. مخالفان میانه‌روی اسد به نیروهایی گفته می‌شود که به عنوان «ارتش آزاد سوریه» شناخته می شوند و در دو جبهه می‌جنگند: آن‌ها هم با حکومت بشار اسد مبارزه می‌کنند و هم با تروریست‌های گروه «دولت اسلامی» (داعش).

وزارت دفاع آمریکا نیروهای ارتش آزاد سوریه را در عربستان سعودی آموزش می‌دهد. تقویت نظامی و تسلیحاتی ارتش آزاد سوریه بخش مهمی از طرح آمریکا برای «تضعیف و نابودی کامل» گروه «دولت اسلامی» است که تاکنون موفق شده بیش از ۳۰ درصد از عراق و سوریه را تصرف کند.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا هفته گذشته در نطق ملی خود استراتژی «تضعیف و نابودی کامل» گروه «دولت اسلامی» را معرفی کرد. بر اساس این طرح، دولت اوباما خود را موظف کرده است که هر ۹۰ روز یک بار گزارش کاملی از پیشرفت‌ آموزش مخالفان اسد و تسلیح آنان در اختیار کنگره قرار دهد. در طرحی که به تصویب مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا رسیده است، صراحتاً قید شده که آمریکا به سوریه سرباز نمی‌فرستد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.