ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو موضع داعش در دیرالزور بمباران شد

بامداد چهارشنبه دو موضع داعش در جنوب غربی دیرالزور هدف حمله قرار گرفته‌اند که از مرز عراق چندان دور نیستند. جنگنده‌های آمریکایی بر فراز کوبانی نیز پرواز کرده‌اند.

بامداد چهارشنبه ۲۴ سپتامبر، دو موضع داعش در جنوب غربی دیرالزور هدف حمله قرار گرفته‌اند که از مرز عراق چندان دور نیستند. جنگنده‌های آمریکایی بر فراز کوبانی نیز پرواز کرده‌اند.

نیروی هوایی آمریکا پس از بمباران موضع داعش در رقه، اهدافی در ادلب و دیرالزور را هدف گرفت.

جنگنده‌های آمریکایی بر فراز کوبانی نیز پرواز کرده و مواضعی در عین‌العرب (کوبانی) را هدف گرفته‌اند. ده‌ها روستای کوبانی که از ماه‌ ژوئن در محاصره داعش قرار داشت، از ۱۸ سپتامبر به تصرف داعش در آمده‌اند.

پیشمرگه‌های کرد گفته‌اند که پس از حملات هوایی به سوریه، حلقه محاصره عین‌العرب تا حدودی شکسته شده است.

شاهدان عینی در ادلب گفته‌اند که اصابت چهار موشک آمریکایی به یک روستا، دست‌کم ده غیرنظامی را به کشتن داده است. ظاهرا قرار بوده این موشک‌ها مراکز جبهه‌النصره را هدف بگیرند. کشته‌ها و مجروحان، آوارگانی از شهر حلب بودند.

جبهه‌النصره شاخه سوری القاعده محسوب می‌شود. ۳۰  الی ۵۰ نفر از پیکارجویان جبهه‌النصره در حملات سه‌شنبه ۲۳ سپتامبر کشته شده‌اند. بر پایه اطلاعات سرویس‌های مخفی آمریکا، گروه موسوم به «خراسان» از کهنه سربازان القاعده در پاکستان و افغانستان، پیکارجویان یمنی و افراطیون غربی تشکیل شده‌ است.

ماموران اطلاعاتی ‌آمریکا می‌گویند این گروه به قصد پیکار با رژیم اسد به سوریه نیامده بلکه ایمن الظواهری، رهبر القاعده آنها را فرستاده تا شبه‌نظامیان آمریکایی و اروپایی در جبهه النصره را یارگیری کرده و آنها را آماده حمله به مواضعی در غرب کند.

شمار آوارگان کرد سوری که از بیم داعش به ترکیه گریخته‌اند تا سه‌شنبه ۲۳ سپتامبر به ۱۴۰ هزار نفر بالغ شد. دیدبان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) می‌گوید نیم میلیون نفر از سکنه مناطق در محاصره داعش، در به در شده‌اند.

در حملات هوایی سه‌شنبه، ۲۰ مورد از مراکز فرماندهی و ارتباطی، انبارهای تسلیحاتی و اردوگاه‌های آموزشی نیروهای «دولت اسلامی» در رقه بمباران شدند. علاوه بر ۱۳۰ نفر از شبه‌نظامیان داعش، شماری مردم عادی نیز در این حملات کشته یا زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا در یک بیانیه کوتاه اعلام کرد که تنها مواضع شبه‌نظامیان هدف قرار گرفته‌‌اند و تلاش شده آسیبی به مناطق مسکونی نرسد. تعداد قربانیان غیرنظامی در رقه روشن نیست.

حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه، به همراهی پنج متحد عربی ایالات متحده در بامداد سه‌شنبه ۲۳ سپتامبر انجام شد. پنتاگون نام این کشورها را رسما اعلام نکرد اما رسانه‌های آمریکایی از عربستان، اردن، قطر، امارات و بحرین نام بردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.