ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودداری دانشجویان معترض از مذاکره با دولت هنگ‌کنگ

شب گذشته اعتراضات دانشجویان در هنگ‌کنگ در آرامش برگزار شد. دولت هنگ‌کنگ تا دوشنبه به دانشجویان وقت داده به تظاهرات پایان دهند. دانشجویان مذاکره با دولت را نپذیرفته‌اند.

شب گذشته اعتراضات دانشجویان در هنگ‌کنگ در آرامش نسبی برگزار شد. گزارش شده است که در محله تجاری مونگ‌کوگ که به خاطر باندهای تبهکارش شهرت دارد، باز هم بین برخی از تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس درگیری‌هایی پیش آمد. در این محله پلیس با گاز فلفل و با باتوم با دانشجویان معترض هنگ‌کنگی درگیر شد.

شامگاه گذشته: تحصن دانشجویان مقابل دفتر لیون چونگ یینگ، رییس شورای اجرایی هنگ‌کنگ

دولت محلی برای معترضان ضرب‌الاجل تعیین کرده. آن‌ها تا دوشنبه، ۶ اکتبر فرصت دارند به تظاهراتشان پایان دهند. دانشجویان هنگ‌کنگی شامگاه گذشته انتظار داشتند که کار به خشونت کشد. اما اجتماعات دانشجویان که شامگاه گذشته با شرکت هزاران نفر برای انتخابات آزاد برگزار شد، بدون درگیری با نیروهای پلیس به پایان رسید. دانشجویان معترض شب را در خیابان‌ها به صبح رساندند و همچنان پیرامون مهم‌ترین مراکز دولتی و تجاری هنگ‌کنگ به سر می‌برند و به همین جهت آمد و شد در این شهر مختل شده است.

چونگ لینگ، رییس دولت محلی هنگ‌کنگ از دانشجویان معترض خواسته است به خانه‌هایشان برگردند. او اعلام کرده که در غیر این‌صورت از دوشنبه، ۶ اکتبر به بعد برای «برقراری نظم اجتماعی»، «اقدام لازم» را انجام خواهد داد.

حمله لباس شخصی‌ها

روز گذشته در محله پرجمعیت مونگ‌کونگ که به خاطر باندهای تبهکارش شهرت دارد، لباس شخصی‌ها به دانشجویان معترض حمله کردند. دانشجویان می‌گویند با این وضعیت دیگر به دنبال گفت‌وگو و مذاکره با دولت محلی هنگ‌کنگ نیستند. پیش‌تر اعلام شده بود دانشجویان پیشنهاد مذاکره با نمایندگان دولت را پذیرفته‌اند.

معاون هیأت امنیتی شورای قانون‌گذاری هنگ‌کنگ نیز رییس دولت را متهم به سازمان‌دهی باندهای تبهکار و لباس شخصی‌ها برای حمله به تظاهرات‌کنندگان و دانشجویان کرده است. جیمز تو می‌گوید دولت هنگ‌کنگ افرادی را به طور ویژه برای برخورد با شهروندان آموزش داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز در آخرین درگیری‌ها حداقل ۱۸ تظاهرکننده و ۶ مأمور پلیس زخمی شده‌اند. پلیس می‌گوید ۱۹ نفر را دستگیر کرده است که در میانشان ۸ نفر مجرم سابقه‌دار نیز هستند.

اتحادیه دانشجویان اعلام کرده دولت هنگ‌کنگ باید به طور شفاف در مورد دلایل خشونت‌ها و افرادی که در منطقه مونگ کوک به دانشجویان حمله‌ور شده‌اند توضیح دهد وگرنه مذاکره‌ای در کار نخواهند بود. با انصراف دانشجویان از مذاکره با دولت، مشخص نیست سرانجام اعتراض‌ها در هنگ کنگ به کجا می‌انجامد.

دانشجویان در اعتراض به انتخابات نظارتی و گزینشی در سال ۲۰۱۷ از روز جمعه ۲۶ سپتامبر به خیابان‌ها آمده‌اند. آنها خواهان برکناری لیون چونگ یینگ، رییس شورای اجرایی هنگ‌کنگ شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.