ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه به کردهای کوبانی کمک می‌کند

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد کشورش به پیشمرگه‌های کرد اجازه خواهد داد برای پیوستن به کردهای کوبانی از مرز ترکیه استفاده کنند. این یک تغییر آشکار در سیاست خارجی ترکیه است.

ساعاتی پس از آن‌که آمریکا از ارسال سلاح و مهمات از طریق هوا به کردهای کوبانی خبر داد، وزیر امور خارجه ترکیه نیز اعلام کردکه کشورش به پیشمرگه‌های کرد اجازه خواهد داد برای پیوستن به کردهای کوبانی از مرز ترکیه استفاده کنند.

ترکیه می‌گوید حاضر است اجازه دهد نیروهای کرد از خاک ترکیه برای پیوستن به مدافعان کوبانی عبور کنند

پیش‌تر ترکیه با هرگونه ارسال سلاح به نیروهای شهر کوبانی که علیه داعش نبرد می‌کنند مخالفت کرده و گفته بود اجازه تردد به پیشمرگه‌های کردی را که می‌خواهند به این نیروها بپیوندند نمی‌دهیم.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که ظهر روز دوشنبه ۲۰ اکتبر/۲۸ مهر در یک نشست خبری در آنکارا سخن می‌گفت، تاکید کرد کشورش به کمک پیشمرگه‌ها خواهد رفت.

این یک تغییر بزرگ در سیاست خارجی و منطقه‌ای ترکیه به شمار می‌آید و می‌تواند نشانه‌ای از افزایش فشارهای بین‌المللی بر این کشور برای مقابله با گروه داعش (دولت اسلامی) باشد. کردها دولت ترکیه را به رها کردن مدافعان شهر کوبانی متهم کرده بودند. در تظاهرات اعتراضی که در طول هفته گذشته در ترکیه برگزار شد، چندین نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته نیروهای کرد، بدون اعزام نفرات بیشتر و دریافت سلاح و مهمات، مقاومت برابر حمله داعش به این شهر غیر ممکن است. کوبانی از هفته‌ها قبل در محاصره داعش قرار داشت. نیروهای نظامی کرد، که در «واحدهای حفاظت مردمی» وابسته به «حزب اتحاد دموکراتیک» سازمان یافته‌اند، تاکنون در برابر حملات داعش با سلاح سبک مقاومت کرده‌ بودند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه

آمریکا از روز گذشته ارسال سلاح‌های سبک، مهمات و اقلام پزشکی از طریق هوا را به مدافعان شهر کوبانی آغاز کرده است. به گفته فرماندهی مرکزی آمریکا، سه فروند هواپیمای ترابری C-۱۳۰ جمعا ۲۷ محموله شامل سلاح‌های سبک، مهمات و اقلام پزشکی را برای کردها در سوریه ارسال کرده‌اند.

آمریکا همچنین می‌گوید از شروع عملیات هوایی خود علیه مواضع داعش در اطراف این شهر، تاکنون بیش از ۱۳۵ بار به اهداف آنان حمله کرده است.

پس از ارسال کمک‌های نظامی از طریق آسمان، ابو حسن، یکی از فرماندهان نیروهای کرد در کوبانی اعلام کرد روحیه و شهامت این افراد به طرز چشمگیری افزایش یافته است. نیویورک تایمز همچنین از قول پولات جان، از سخنگویان کردهای سوریه گزارش داده است که محموله‌های دریافت شده از آسمان شامل سلاح‌های ضد تانک بوده و نیروهای کرد در انتظار دریافت سلاح و مهمات بیشتری هستند. این تجهیزات نظامی توسط مقامات اقلیم کردستان عراق تهیه و توسط هواپیماهای آمریکایی به کوبانی ارسال شد.

ترکیه تاکنون از بیم نیرومند شدن نیروهای کرد مخالف دولت ترکیه از باز کردن مرز خود به روی آن‌ها خودداری کرده بود. اکنون انتظار می‌رود با کمک‌های هوایی و زمینی، وضعیت نبرد در کوبانی به نفع مدافعان شهر تغییر چشمگیری پیدا کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.