ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات ۱۵هزار نفری در مکزیکوسیتی در اعتراض به ناپدید شدن ۴۳ دانشجو

رهبری این راهپیمایی را پدران و مادر‌ان تعدادی از دانشجویانی به عهده داشتند که چهار هفته پیش به دنبال عملیات پلیس علیه معترضان، در شهر ایگوالا در جنوب مکزیک ناپدید شدند.

حدود ۱۵هزار نفر در مکزیکوسیتی تظاهرات کردند و خواستار بازگشت ۴۳ دانشجوی مفقود شده شدند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در شهرهای بزرگ و کوچک مکزیک نیز راه‌پیمایی‌های مشابهی برپا شده است

رهبری این راهپیمایی را پدران و مادر‌ان تعدادی از دانشجویانی به عهده داشتند که چهار هفته پیش به دنبال عملیات پلیس علیه معترضان، در شهر ایگوالا در جنوب مکزیک ناپدید شدند. والدین این دانشجویان با در دست داشتن شمع معترضان را راهنمایی می‌کردند.

پیش از این و به دنبال اعتراضات قبلی، تظاهرکنندگانی با ماسک بر چهره، بخش‌هایی از ساختمان شهرداری را آتش زده بودند و بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در شهرهای بزرگ و کوچک مکزیک نیز راه‌پیمایی‌های مشابهی برپا شده است.

بر اثر این اعتراض‌ها، دولت مکزیک حکم بازداشت خوزه لوئیس آبارکا، شهردار شهر ایگوالا را صادر کرده است. او متهم است که طراح عملیات پلیس در تظاهرات اعتراضی دانشجویان بوده است. در اعتراضات دانشجویی شش نفر کشته شدند.

گفته می‌شود شهردار ایگوالا به پلیس دستور داده بوده برای جلوگیری از اختلال در برنامه‌ای به میزبانی همسرش، از تجمع اعتراضی دانشجویان جلوگیری شود.

دانشجویان در روزهای پایانی سپتامبر با اتوبوس عازم تظاهراتی در اعتراض به وضعیت معلمان در روستاها بودند اما پلیس در راه به روی آنها آتش گشود. شش نفر کشته شدند و باقی نیز پا به فرار گذاشتند. پس از جنگ و گریز و درگیری مسلحانه پلیس با معترضان، ۴۳ نفر ناپدید شدند. اکنون شهردار، همسر او و رییس پلیس شهر فراری هستند.

دادستان کل مکزیک گفته است که همسر شهردار با یک باند محلی مواد مخدر ارتباط داشته است.

چند افسر پلیس در شهرداری که به دلیل همین درگیری‌ها دستگیر شدند، اعتراف کرده‌اند که دانشجویان را به این باند تحویل داده‌اند.

یک هفته پیش فردی که به عنوان سردسته این باند مواد مخدر مظنون است، دستگیر شد. علاوه بر او، تاکنون و در مجموع، ۵۰ نفر در پیوند با موضوع ناپدید شدن دانشجویان معترض دستگیر شده‌اند که بیشترشان مأموران پلیس محلی در ایگوالا هستند.

۴۳ دانشجوی مفقود شده، آخرین بار در حال انتقال به یک وانت پلیس، دیده شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.