ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیر عامل خانه سینما: «دولت به مخالفانش باج می‌دهد»

سرنوشت مدیران فرهنگی کشور به نمایش یک فیلم بستگی پیدا کرده. در این میان محمد ‌مهدی عسگرپور دولت را به سازشکاری و باج دادن به گروه‌های فشار متهم کرده است.

هم‌زمان با اوج‌گیری نزاع بین دولت و مجلس بر سر نمایش دو فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد و «من عصبانی نیستم» از رضا درمیشیان، محمد‌مهدی عسگرپور، مدیر عامل خانه سینما دولت را به سازشکاری و باج دادن به مخالفان و گروه‌های فشار متهم کرده است.

آقای وزیر و معاونش: علی چنتی (وزیر ارشاد) و حجت‌الله ایوبی (رییس سازمان سینمایی)

مدیر عامل خانه سینما در گفت‌و‌گویی که خبرگزاری کار ایران (ایلنا) با او انجام داده، در انتقاد از سیاست‌های فرهنگی کج‌دار و مریز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است: «دولت از سینماگران توقع دارد از سیاست‌هایش دفاع کنند اما مشخصاً نمی‌داند این دفاع از سیاست‌های دولت چگونه باید باشد.»

دوشنبه ۱۹ آبان شورای صنفی نمایش تکلیف اکران فیلم «من عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان را مشخص می‌کند. چنانچه این فیلم مجوز اکران بگیرد، در گروه سینما استقلال به نمایش درمی‌آید.

گروهی از نمایندگان مجلس که به جبهه پایداری و به حلقه مصباحیون تعلق دارند ادعا می‌کنند که این فیلم و همچنین فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد با «سیاه‌نمایی» واقعیت‌های جامعه ایران در پی موفقیت‌ در جشنواره‌های جهانی و حمایت از «فتنه‌گران» بوده‌‌اند.

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پرونده این دو فیلم رسیدگی می‌کند و حمید رسایی، از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری نیز در تلاش است برای استیضاح وزیر ارشاد امضاء جمع کند. حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی کشور در گفت‌و گویی که روزنامه شرق با او انجام داده بود، سینماگران را به مقاومت در برابر این جریان‌ها فراخوانده بود.

دولتمردان شجاعت ندارند

محمد‌مهدی عسگرپور، مدیر عامل خانه سینما

مدیر عامل خانه سینما بدون آنکه به این پیش‌زمینه‌ها اشاره کند، به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است: «تنها وقتی که به بحران برمی‌خوریم، سر یک میز می‌نشینیم و مذاکره به نتیجه می‌رسد. و چنانچه دو هفته بعد بحران تمام شود انگار دیگر این وضعیت اهمیتی ندارد و حرفی از این موضوع به میان نمی‌آید.»

محمد‌مهدی عسگرپور درباره چگونگی رویکرد مدیران سینمایی کشور به بحرانی که مجلس به وجود آورده و وزیر ارشاد را به خاطر نمایش یک فیلم در آستانه استیضاح قرار داده، گفته است: «حل کردن این نوع بحران‌ها شجاعت‌هایی می‌خواهد که عمدتاً دولتمردان ما ندارند.»

او در گفت‌و‌گو با ایلنا با صراحت به عافیت‌اندیشی مدیران فرهنگی کشور نیز اشاره کرده است: «ما در این سال‌ها در دوره‌ای به‌سر برده‌ایم که آدم‌ها دنبال دردسر نیستند. یعنی کسی که به پستی و سمتی می‌‌رسد و مدیر دولتی می‌شود، می‌گوید قرار من با خانواده‌ام این نبوده که یک یا دو سال سر کاری بیایم و شهید بشوم و بروم. هیچکس حاضر نیست دو سال سرکاری باشد و بعد مجبور به خداحافظی بشود.»

به گفته مدیر عامل خانه سینما در شرایطی که معلوم نیست قدرت دست مجلس یا دولت است، محافظه‌کاری به یکی از ویژگی‌های مدیرت فرهنگی کشور بدل شده است.

عسگرپور در این‌باره به ایلنا گفته است: «قدرت فصلی هم عوض می‌شود. آن هم در نهادهای فرهنگی مانند حوزه هنری، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، سپاه و... معلوم نیست قدرت کجا بیشتر است و قدرت اصلی کجاست؟»

مدیر عامل خانه سینما پیش‌بینی کرده است که به همین دلیل امکان دارد سازمان سینمایی کشور دو فیلم «قصه‌ها» و «من عصبانی نیستم» را «قربانی» کند و در مقابل همچنان به کسانی که در پی «تخریب خانه سینما» هستند، برای پیشبرد پروژه‌های تبلیغی‌شان کمک مالی کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.