ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«شاید سپاه پاسداران یک پهپاد ایرانی به آمریکا بدهد»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه می‌گوید اگر تحریم‌ها لغو شود،سپاه شاید پهپادی را که از روی نمونه آمریکایی ساخته شده، به آمریکایی‌ها بدهد اما اصل به غنیمت گرفته شده را نگه دارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید اگر تحریم‌ها لغو شود، شاید سپاه یک نمونه از پهپاد تولید ایران را به آمریکا بدهد.

سپاه می‌گوید شاید یک نمونه ایرانی هواپیمای بدون سرنشین نظامی را به آمریکا بدهد

به گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران، سردار امیرعلی حاجی زاده اعلام کرد نمونه اصلی این پهپاد که از  آمریکا به غنیمت گرفته شده نزد ایران باقی خواهد ماند، اما سپاه در حال تولید نمونه‌های ایرانی است که پس از تکمیل شاید یک نمونه آن را به آمریکا نیز بدهد.

اشاره فرمانده هوافضای سپاه پاسداران به پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین آر کیو ۱۷۰ (RQ170) است که در آذرماه سال ۱۳۹۰ در حال پرواز بر فراز آسمان شرق ایران توسط نیروهای نظامی ایران تحت کنترل درآمد و با کم‌ترین آسیب به زمین نشست. به گفته مقامات جمهوری اسلامی، این هواپیمای بدون سرنشین در حال جاسوسی از تاسیسات نظامی و هسته‌ای ایران بوده است.

آمریکایی‌ها نقص در سیستم هدایت این پرنده بدون سرنشین را عامل فرود اجباری آن در ایران اعلام کردند.

اکنون فرمانده هوافضای سپاه می‌گوید این نیرو توانسته است از روی مدل آمریکایی و با انجام «مهندسی معکوس» یک پهپاد ایرانی بسازد. به گفته حاجی زاده، آمریکایی‌ها با دیدن نمونه ایرانی این هواپیما «سکته ناقص‌شان کامل خواهد شد».

فرمانده نیروی هوافضای سپاه می‌گوید آمریکایی‌ها با دیدن این نمونه ایرانی «سکته خواهند کرد»

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه نوع کاربری و مأموریت‌های پهپاد ساخت ایران را رزمی عنوان کرد و گفت زمان ماموریتی شدن این هواپیما سه ماهه آخر سال جاری خواهد بود.

ایران بلافاصله س از تصاحب نخستین پهپاد آمریکایی در آذرماه ۱۳۹۰، اعلام کرد اعلام کرد یک پهپاد آمریکایی دیگر را که وارد حریم هوایی این کشور در خلیج فارس شده بود، «شکار کرده است.» آمریکا پس از اعلام این خبر از سوی ایران شکار پهپاد توسط جمهوری اسلامی را رد کرد.

پس از آن محمد خزاعی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای‌ به دبیرکل این سازمان و رئیس شورای امنیت، آمریکا را به فعالیت‌های «غیرقانونی و تحریک‌آمیز» در مناطق مرزی دریایی و هوایی ایران متهم کرد.

در شهریور ماه سال ۱۳۹۳ نیز سپاه پاسداران اعلام کرده بود توانسته یک هواپیمای بدون سرنشین اسراییلی را بر فراز منطقه هسته‌ای نطنز ساقط کند. با این حال ارتش اسراییل در مورد سرنگونی این پهپاد هیچ اظهار نظری نکرد.

فرودین امسال نیز دادگاهی در آلمان اعلام کرد دو نفر را به اتهام فروش موتور پهپاد به ایران، در شهر فرانکفورت محاکمه خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.