ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش با عبور از مرز ترکيه به کوبانی حمله کرد

نواف خليل، سخنگوی حزب اتحاد دموکراتيک کردهای سوريه گفت که نيروهای دولت اسلامی تاکنون از سه جهت به کوبانی حمله می کردند اما امروز از چهار جهت دست به حمله زدند.

پس از هفته ها آرامش نسبی شهر مرزی کوبانی در سوريه مجدداً شاهد يکی از سخت ترين حملات نيروهای داعش بود. در اين حمله نيروهای دولت اسلامی (داعش) تلاش کردند شهر کوبانی را بطور کامل به محاصره خود در آورند. آنها برای دست يافتن به اين هدف برای نخستين بار از مرز زمينی ترکيه دست به حمله زدند.

دولت ترکيه تاکنون هيچ واکنشی در اين باره نشان نداده است

به گفته یگان‌های مدافع خلق «ی پ گ» مستقر درشهر کوبانی، صبحگاه روز شنبه ۲۹ نوامبر (۸آذر) نيروهای داعش در دو حمله انتحاری به اين شهر حداقل ۳۰ نفر کشته شدند. اين در حالی است که ناظران حقوق بشر در سوريه از کشته شدن ۱۷ تن از نيروهای داعش و ۸ تن از مدافعان کرد کوبانی خبر می‌دهند.

نواف خليل، سخنگوی حزب اتحاد دموکراتيک کردهای سوريه گفت که نيروهای دولت اسلامی تاکنون از سه جهت به کوبانی حمله می‌کردند اما امروز از چهار جهت دست به حمله زدند. اين حمله‌های انتحاری از سمت مرز مشترک با ترکيه صورت گرفته است. درحالی که نيروهای کرد مدافع شهر از آن بخش شهر که در سوريه است دفاع ‌می‌کردند، نیروهای دولت اسلامی از سمت مرز مشترک با سوريه عبور کرده و دست به عمليات انتحاری زدند.

خبرنگارانی که در منطقه حضور دارند از درگيری های سخت در منطقه مرزی بين کوبانی و منطقه مرشد پنار ترکيه خبر می‌دهند. نيروهای داعش در منطقه در يک سيلوی ذخيره غلات پناه گرفتند و از آنجا در مرز سوريه به کوبانی شليک می کنند.

دولت ترکيه تاکنون هيچ واکنشی در اين باره نشان نداده است.

از اواسط ماه سپتامبر سال جاری نيروهای جهادی داعش تلاش دارند شهر کوبانی را تسخير کنند و از آن موقع تاکنون اين نيروها بخش شرق و جنوب کوبانی را تحت کنترل خود دارند. در اين مدت واحدهای مدافع خلق مستقر در کوبانی از مناطق شمال غربی شهر دفاع کردند اما با حمله روز شنبه داعش از طريق مرز ترکيه جبهه جنگ جديدی در اين منطقه گشوده شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مصطفی

    ترکیه نیت مغرضانه و پلید نسبت به کردهای کوبانی داره..و از اولشم محرض بود.. الان هر کشوری در مقابل این سیاست نجس اردوغان سکوت کند و ان را محکوم نکند.. خاعن است... و جمهوری اسلامی ایران هم نباید با ترکیه روابط جدید اقتصادی برقرار میکرد.. و سفر طیب نیا وزیر اقتصاد چه خوب بود که به دلیل حمایت از کردها و همچنین بشار اسد . لغو میشد تا ترکیه و اردوغان نامرد در مجامه جهانی منزوی شوند.. لعنت بر اردوغان و هر چی نامرده و زنده باد کردهای کوبانی

  • faryad

    پس از اسیدپاشی حکومتی؛ فرو کردن چاقو به باسن زنان دیگربان: حمله گروهی ناشناس با چاقو به دست‌کم شش زن که پنج نفر از آنها دانشجو هستند در شهر جهرم استان فارس٬ جو روانی این شهر را ناآرام کرده است. این حملات در روز‌های گذشته رخ داده و مسئولان امنیتی و انتظامی استان فارس هم از دستگیری عوامل آن خبر داده‌اند.!!؟ حجت‌الله رضایی، سرپرست فرمانداری ویژه جهرم گفته این افراد در کمتر از ۷۲ ساعت دستگیر و به «عمل قبیح» خود اعتراف کرده‌اند. لطف‌الله دژکام امام جمعه شهر جهرم نیز خواستار برخورد شدید با عوامل این نا‌امنی‌ها شده است. یک سایت استان فارس نیز نوشته عوامل «ضدانقلاب» تلاش می‌کنند این حملات را متوجه نیرو‌های بسیج کرده و «سناریوی» اسید‌پاشی‌های اصفهان را تکرار کنند. برخی گزارش‌ها حاکی از آن دارد که تعداد زنان قربانی این حملات حدود ۱۲ نفر است که مقام‌های مسئول تاکنون این گزارش‌ها را تائید نکرده‌اند. گفته می‌شود همه این زنان از ناحیه باسن مورد حمله قرار گرفته‌اند.