ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استفاده از هورمون بدون مجوز چینی برای قرمز کردن گوجه‌های ایرانی

استفاده از هورمون وارداتی از چین برای خوش رنگ کردن گوجه فرنگی در ایران، هشدار سازمان حفظ نباتات را در پی داشته و این سازمان از کشاورزان خواسته از مصرف این ماده خودداری کنند.

استفاده از مواد شیمیایی وارداتی از چین برای پرورش و خوش‌رنگ کردن محصول گوجه فرنگی در ایران هشدار سازمان حفظ نباتات را در پی داشته، با این حال وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت هنوز در مورد خطرناک بودن یا سالم بودن این مواد شیمیایی اظهار نظری نکرده‌اند.

استفاده گسترده از هورمون‌های چینی در پرورش گوجه‌ فرنگی در ایران

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمد باغستانی، رییس سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد گاز اتیلن (اتفون) با نام تجاری (Finish)که از کشور چین وارد می شود، نوعی ماده شیمیایی هورمونی است که از آن برای عمل آوری برخی محصولات از جمله گوجه فرنگی استفاده می‌شود.

این هورمون اکنون به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و وزارت جهادکشاورزی و سازمان حفظ نباتات تاکنون مجوزی برای واردات این ماده شیمیایی به کشور صادر نکرده‌اند.

سازمان حفظ نباتات از وزارت بهداشت خواسته است در مورد مصرف این ماده شیمیایی که اکنون به طور گسترده در پرورش گوجه فرنگی در ایران به کار می‌رود اظهار نظر کند و در صورت لزوم دستور جلوگیری از مصرف آن صادر شود.

حدود ۹۰ درصد از سموم مصرفی در ایران چینی است

سازمان حفظ نباتات کشور می‌گوید از آن‌جا که وزارت بهداشت ترکیب این هورمون را برای تولید گوجه فرنگی در دست بررسی دارد، کشاورزان باید از مصرف این ترکیب تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

به گفته این سازمان، با توجه به سابقه چین در عرصه محصولات و تولیدات ناسالم از جمله شیرخشک نوزاد حاوی پودر ملامین که در این کشور سبب مرگ چندین کودک شد و همچنین رعایت نشدن استانداردهای زیستی و بهداشتی، باید اقدامات لازم در مورد مصرف گسترده این هورمون در محصولات کشاورزی ایران به سرعت انجام شود.

در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از سموم مصرفی در کشاورزی ایران از چین وارد می‌شود.

بخش عمده‌‌ای از این سموم به صورت قاچاق و غیر قانونی وارد کشور می‌شوند و نظارتی بر نحوه مصرف آن‌ها وجود ندارد.

پیش‌تر رئیس «سازمان غذا و دارو» و معاون وزیر بهداشت اعلام کرده بود  فقط ۵۰ درصد سموم مصرفی در کشور زیرنظر جهاد کشاورزی است و باقی به صورت قاچاق وارد و عرضه می‌شود و مکان‌هایی وجود دارد که سموم غیرمجاز را عرضه می‌کنند.

مصرف بالای سموم کشاورزی در محصولات ایران به حدی است که به گفته وزارت کشاورزی هر ایرانی در سال حدود نیم کیلو سم کشاورزی مصرف می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.