ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موج دستگیری‌ و صدور حکم اعدام در پاکستان ادامه دارد

وزیر کشور پاکستان از دستگیری‌های جدیدی در این کشور در پیوند با حمله به مدرسه پیشاور خبر داد. شش نفر از جمله یک زن بازداشت شده‌اند. احکام اعدام ۵۰۰ نفر نیز آماده اجراست.

وزیر کشور پاکستان از دستگیری‌های جدیدی در این کشور در پیوند با حمله به مدرسه پیشاور خبر داد. شش نفر از جمله یک زن بازداشت شده‌اند. احکام اعدام ۵۰۰ نفر نیز آماده اجراست.

چودری نزار علی‌خان، وزیر کشور پاکستان اعلام کرد که گروه کثیری در پیوند با حمله به مدرسه پیشاور دستگیر شده‌اند. او چیزی درباره تعداد بازداشت‌شدگان و هویت‌ آنها نگفت.

رویترز اما خبر داده که روز دوشنبه ۲۲ دسامبر، شش نفر در پنجاب دستگیر شده‌اند که یکی از آنها زن است.

مقامات پاکستان اعلام کرده‌اند که حکم اعدام ۵۰۰ شبه‌نظامی اسلامگرا نیز صادر شده و در هفته‌های آینده به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

در حمله طالبان به مدرسه پیشاور در روز سه‌شنبه ۱۶ دسامبر، دست‌کم ۱۵۰ نفر کشته شدند که ۱۳۰ نفرشان کودک و نوجوان بودند. این مدرسه ۵۰۰ نفری از جمله مدارسی است که تحت نظر ارتش پاکستان اداره می‌شود.

«تحریک طالبان» با بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله‌، اعلام کرد که این اقدام را به تلافی کشته شدن فرزندان و بستگان این گروه در عملیات ارتش پاکستان انجام داد.

دولت پاکستان نیز به تلافی این حمله، مجازات اعدام را که از شش سال قبل به حالت تعلیق درآمده بود، دوباره به جریان انداخت. در نخستین واکنش‌ها شش محکوم به اعدام در دو نوبت به دار آویخته شدند. نیروی هوایی پاکستان عملیات گسترده‌ای را در وزیرستان شمالی (کانون فعالیت تحریک طالبان) انجام داده و می‌گوید دست‌کم ۱۷۰ پیکارجو را کشته است.

با این همه، ارتش پاکستان و پیش از همه، اداره امنیت آن بعد از کشتار مدرسه پیشاور با انتقادهای زیادی از سوی افکار عمومی روبه‌رو هستند. واحدهای نظامی نیم‌ساعت پس از حمله طالبان به مدرسه به آنجا رسیده‌اند و منطقه و مدرسه، کنترل و حفاظت لازم را نداشته‌اند.

خبرگزاری آلمان روز یکشنبه ۲۱ دسامبر نوشت، شاخه پاکستانی طالبان موسوم به «تحریک طالبان»، ارتش و دولت پاکستان را تهدید کرده که در صورت عدم توقف احکام اعدام، به زندان‌های این کشور حمله‌ خواهد کرد. آنها در بیانیه‌ای گفته‌اند: «می‌دانیم که چگونه انتقام بگیریم.»

مقامات چهار ایالت پاکستان خواستار آن شده‌اند که ارتش حفاظت از زندان‌هایی را بر عهده بگیرد که محکومان طالبان در آنها نگاهداری می‌شوند. هم اینک در بسیاری از این بازداشتگا‌ه‌ها، سربازان ارتش مستقر شده‌اند.

وزارت کشور پاکستان می‌گوید در حال حاضر ۸۰۰۰ نفر در این کشور زیر حکم اعدام هستند که حدود ۳۰ درصدشان به دلیل اقدامات تروریستی محکوم شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

     ظاهرا تصمیم گرفته اند رکورد  اعدام حکومت اسلامی ایران را بشکنند؟!