ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماينده رهبر ايران در بسيج: تلاش برای رفع حصر بايد پنهانی باشد

نماینده آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفته که تلاش برای رفع حصر موسوی، کروبی و رهنورد باید «پنهانی» باشد و با «جنجال نمی‌توان به جایی رسید.»

محمدرضا تويسرکانی، نماينده رهبر جمهوری اسلامی ايران در بسيج، می‌گويد تلاش‌ها برای پايان یافتن حصر خانگی ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد «بايد پنهانی باشد.»

موسوی، کروبی و رهنورد از بهمن ۱۳۸۹ با تصميم شورای عالی امنيت ملی ايران و تأييد رهبر ايران در حصر خانگی به سر می‌برند

روزنامه شرق روز شنبه ششم دی به نقل از تويسرکانی نوشت: «اينکه موضوع حصر تا کی ادامه پيدا کند، به تشخيص آن مجموعه‌ای است که به اختيار قانون اين امر را برعهده دارد و هر زمانی که آن‌ها تصميم[به رفع حصر] گرفتند چون تصويب‌شان بايد به تأييد رهبر انقلاب برسد برای مردم ايران هم متاع است و مشکلی نيست.»

میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از بهمن ۱۳۸۹ بدون حکم قضایی و با تصميم شورای عالی امنيت ملی ايران و تأييد آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ايران در حصر خانگی به سر می‌برند.

به گفته نماينده رهبر جمهوری اسلامی ايران در بسيج، تلاش‌های علی مطهری، نماينده مجلس برای رفع حصر «به پيچيده شدن موضوع می‌انجامد و به حل موضوع کمک نمی‌کند.»

تويسرکانی می‌گويد: «اگر قرار باشد تلاشی در اين موضوع صورت بگيرد بايد پنهان بوده و مطابق با عقل و تجربه گذشته باشد و با جنجال و فضا‌سازی و مظلوم‌نمايی که رفتارهای غيرعقلانی است راه به جايی نمی‌رسد.»

علی مطهری نماینده مجلس ایران در چند سال گذشته بارها از ادامه حصر رهبران مخالفان انتقاد کرده و خواهان لغو آن شده است. مطهری مهرماه سال جاری در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئيس‌جمهوری ايران تهديد کرد که اگر برای آزادی ميرحسين موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی تلاش نکند، اين موضوع در قالب سوال از او در مجلس پيگيری خواهد شد.

حسن روحانی در دوران رقابت‌های انتخابات رياست‌جمهوری وعده داده بود که اگر به قدرت برسد، به حصر رهبران مخالفان پايان خواهد داد اما با گذشت بيش از يک سال و نيم از روی کارآمدن او به عنوان رئيس‌جمهوری، هنوز اين اتفاق نيفتاده است.

با اين حال روحانی در ۱۶ آذر، روز دانشجو در پاسخ به دانشجويانی که شعار می‌دادند «هزار روز گذشته، موسوی برنگشته»، گفت که وعده‌هايش را فراموش نکرده است.

مصطفی پورمحمدی، وزير دادگستری نيز نزديک به دو هفته پيش با بيان اين‌که «دولت و قوه قضائيه به‌تنهايی نمی‌توانند [در خصوص رفع حصر] تصميم‌گيری کنند»، تأکيد کرد: «اگر تصميمی باشد و حرکتی بخواهد در اين‌باره صورت بگيرد٬ بايد در شورای عالی امنيت ملی تصميم گرفته شود.»

او همچنين گفت: «ممکن است آقای روحانی درباره حصر پيگيری‌هايی کرده باشند ولی نمی‌دانم اين پيگيری‌های به کجا رسيده است٬ شايد ايشان هم در شورای عالی امنيت ملی پيگير بوده‌اند اما پيگيری درون دولتی در کار نبوده است مضاف بر اين‌که اين بحث تا به امروز در دولت مطرح نبوده است.»

پیشتر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت يازدهم، در آذرماه ۱۳۹۲ در اين‌باره گفت: «رفع حصر از چهره‌های اصلاح‌طلب و آزادی زندانيان سياسی در دستور کار دولت است اما ترجيح اين است که اين امور در بی‌خبری و در عمل دنبال شود. مردم با توجه به روحياتی که از دکتر روحانی سراغ دارند بايد به دولت تدبير و اميد اعتماد کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    برای چی باید تلاش برای رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی باید «پنهانی» باشد؟! پنج سال حبس خانگی به چه جرمی ؟!

  • Majid

    ویلیام شکسپیر: جهالت نفرین خداست و آگاهی و دانش  بال و پری است برای پرواز به بهشت! حال قدری فکر کنیم که آیا نظام حاکم در کشور با وجود  کسانی چون تویسرکانی مورد نفرین خدا قرار گرفته و یا  نه؟