ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تک‌تیراندازان داعش عضو ارشد سپاه پاسداران در عراق را کشتند»

سپاه پاسداران ایران گفته سرتیپ تقوی در حال انجام «مأموریت» به دست تک تیراندازان داعش کشته شده و تعدادی از همراهان او نیز مجروح شده‌اند.

روابط عمومی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، در اطلاعیه‌ای که امروز یک‌شنبه، ۷ دی منتشر شده اعلام کرده که سرتیپ حمید تقوی، از فرماندهان سپاه هنگام انجام «ماموریت مستشاری» در شهر سامرای عراق کشته شد.

در این حادثه تعدادی از همراهان این فرمانده سپاه نیز مجروح شدند

بر اساس این اطلاعیه، سرتیپ تقوی در حال انجام مأموریت مستشاری برای مقابله با «تروریست‌های تکفیری و داعش در سامرا» جان خود را از دست داده است. گفته می‌شود که او عصر روز شنبه ششم دی، به دست تک‌تیراندازان داعش کشته شد. در این حادثه تعدادی از همراهان او نیز مجروح شدند.

شهر سامرا که در ۱۱۰ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد، سنی‌نشین است اما حرم امامان دهم و یازدهم و برخی از اماکن مقدس شیعیان در آن قرار دارد. مدتی است که دولت اسلامی، حملات خود را در این منطقه تشدید کرده است.

سپاه پاسداران ایران، حمید تقوی را از فرماندهان قرارگاه رمضان در دوران جنگ ایران و عراق معرفی کرده و نوشته که او بعد از جنگ هم «در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام و جبهه مقاومت و بیداری اسلامی» فعال بوده است.

برخی منابع نزدیک به مخالفان حکومت ایران، او را  «فرمانده عملیات نیروی قدس سپاه» نامیده‌ است.

خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند که تقوی متولد منطقه کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون در استان خوزستان بوده و پیکر او پس از تشییع در تهران در اهواز نیز تشییع خواهد شد.

پیشتر نیز سپاه تأیید کرده بود که برخی نیروهایش در عراق به مأموریت مشغول‌اند. ایران اما این مأموریت‌ها را آموزشی و مشورتی می‌داند.

در عین حال وب سایت صدخبر در ایران، از تقوی به عنوان «چهارمین شهید خوزستان در راه دفاع از حریم اهل بیت» نام برده شده است. همچنین در سال‌های گذشته اخباری مبنی بر کشته شدن برخی از فرماندهان سپاه ایران در سوریه منتشر شده بود که از سوی مقامات ایران رسما تأیید نشد.

علاوه بر این، تا کنون اخباری از حضور سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، منتشر شده است. نیروی قدس، شاخه نظامی برون مرزی سپاه پاسداران است. انتشار تصاویر سلیمانی در کنار نیروهای شیعه و کرد عراق بسیار خبرساز بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    و ۷۲ حوری طناز، رعنا و د لربا با اشتیاق وبی صبری منتظر این مارچلو ماستوریانی ایرانی هستند.

  • faryad

    عراق و لبنان و سوریه و فلسطین را بجنگ داخلی و نابودی کشاندید...