ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وکیل ميرزايی حکمتی: آمریکا درخواست مبادله موکلم را کرده است

وکيل ‌مدافع امير ميرزايی‌حکمتی گفته که آمريکا از ایران خواسته است تا موکلش را با برخی بازداشت‌ شده‌های ايرانی مقيم آمريکا مبادله کند.

به‌گفته وکيل ‌مدافع امير ميرزايی‌حکمتی، آمريکا از ایران خواسته است تا موکلش را با برخی بازداشت‌ شده‌های ايرانی مقيم آمريکا مبادله کند.

امیر میرزایی حکمتی، در مردادماه ۱۳۹۰ به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت شد

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود عليزاده‌ طباطبايی درباره‌ آخرين وضعيت پرونده‌ امير ميرزايی حکمتی گفت: «آمريکا از طريق دفتر حافظ منافع خود در ايران درخواست تبادل وی را با برخی بازداشت‌شده‌های ايرانی مقيم آمريکا ارائه کرده است.»

وی اظهار اميدواری کرد که اين درخواست مورد پذيرش قرار گيرد.

امیر میرزایی حکمتی، در مردادماه ۱۳۹۰در حالی که به‌منظور ملاقات با مادر بزرگش به تهران سفر کرده بود، به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت شد.

یک روز پس از انتشار اطلاعیه وزارت اطلاعات در مورد بازداشت وی، تلویزیون دولتی ایران فیلمی از «اعترافات» امیر میرزایی حکمتی پخش کرد.

او پس از آن در دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شد. اتهامی که بستگان او و ایالات متحده هم آن رد می‌کنند. اما روزنامه نیویورک تایمز در فروردین سال جاری گزارش داد که امیر حکمتی به طور مخفیانه محاکمه و به اتهام همکاری با آمریکا به ۱۰سال زندان محکوم شده است.

وکيل‌ مدافع ميرزايی حکمتی در ادامه سخنان خود افزود:‌ «دقيقاً در درخواست اسم افرادی که خواهان مبادله با امير ميرزايی حکمتی هستند بيان شده، اما در حال حاضر مصلحت نيست نامی برده شود. ولی اگر قوه قضائيه صلاح بداند اين موضوع را اعلام می‌کند.»

به‌گفته عليزاده ‌طباطبايی روال اين است که درخواست دولت آمريکا به وزارت امور خارجه ایران ارسال شود و وزارت امور خارجه از طريق معاونت بين‌المللی قوه قضائيه موضوع را بررسی می‌کند و بر اساس قراردادهايی که وجود دارد اين تبادل در صورت امکان انجام می‌شود.

امیر میرزایی حکمتی، آمریکایی ایرانی‌تبار و عضو پیشین تفنگ‌داران دریایی ایالات متحده است. وی فروردین امسال در نامه‌ای خطاب به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت بی‌گناه است و از وی خواست تا پرونده قضایی‌اش گرفتار آن‌چه اختلافات تاریخی دیپلماتیک میان ایران و آمریکا خواند، نشود.

وی در يک تماس تلفنی با خانواده‌اش در روز ۲۵ آذر اعلام کرد که دست به اعتصاب غذا در زندان زده است. پس از وعده مقام‌های زندان اوين برای بررسی مجدد پرونده‌اش، دوم دی به اعتصاب غذای خود پایان داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.