ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اختلاف هیأت رئیسه مجلس با برخی نمایندگان بر سر استیضاح وزیر آموزش و پرورش

با وجود امضای ۶۰ نماينده مجلس برای استيضاح‌ فانی، هیأت رئيسه از يکشنبه هفتم دی‌ماه، وصول اين طرح را اعلام نکرده و خواستار جلسه اين نمايندگان با وزیر آموزش و پرورش شده است.

شماری از نمايندگان مجلس ايران از جمع‌آوری ۶۰ امضا برای استيضاح علی‌‌اصغر فانی، وزير آموزش و پرورش و تلاش برای تحويل آن به هيأت رئيسه مجلس خبر می‌دهند. بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئيسه مجلس اما، وصول چنين نامه‌‌ای از سوی نمايندگان را رد کرد.

علی‌ اصغر فانی پس از رأی عدم‌ اعتماد مجلس به نجفی، به عنوان سرپرست و سپس وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد

انتشار اخبار ضد و نقيض درباره طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش در حالی رخ می‌دهد که مهدی موسوی‌نژاد، نماينده دشتستان در مجلس طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس، گفت: «خواسته جدی طراحان استيضاح، اعلام وصول طرح بود.»

بر اساس اين گزارش با وجود «اصرار ۶۰ تن از نمايندگان استيضاح‌کننده»، هیأت رئيسه مجلس از يکشنبه هفتم دی‌ماه، وصول اين طرح را اعلام نکرده و خواستار جلسه اين نمايندگان با وزیر آموزش و پرورش شده است. دیروز علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز طی جلسه‌ای با امضاکنندگان طرح استیضاح، پیشنهاد کرد تا این عده جلسات خود با علی‌‌اصغر فانی را ادامه دهند.

علی‌اصغر فانی، معاون آموزش و پرورش در دولت محمد خاتمی و همچنین رئیس ستاد فرهنگیان میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ نیز بوده است.

همزمان، امروز سه‌شنبه نهم دی‌ماه، سخنگوی هیأت رئيسه مجلس در گفت‌وگو با «جام جم آنلاين» اعلام کرد که هنوز خبری از استيضاح وزرا نيست، در عين حال هيچ مقاومتی نيز از جانب هیأت رئيسه برای اعلام وصول نامه استيضاح وزرا وجود ندارد.

با اين حال مهرداد بذرپاش، عضو هيأت رئيسه مجلس با تأييد دريافت نامه‌هايی برای استيضاح وزرا، گفته اين هیأت در تلاش است که «حتی الامکان، با برگزاری جلسات متعدد ميان نمايندگان و وزرا مشکلات برطرف شود.»

چهار وزیر دیگر در آستانه استیضاح

طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش در حالی مطرح می‌شود که موسی‌الرضا ثروتی نماينده دیگر مجلس ايران گفته علاوه بر فانی، طرح استيضاح وزرای کشور، نيرو، راه و شهرسازی و صنعت و معدن نيز از سوی نمايندگان تهيه شده است.

او با بيان اينکه جز يک استيضاح، سه طرح ديگر را امضا کرده، تأکيد کرد: «درخواست اعلام وصول چهار استيضاح با مقاومت هيأت رئيسه مجلس روبه‌رو شده است.»

به دنبال اين وقايع، خبرگزاری مهر گزارش داد که در جلسه علنی امروز مجلس نيز با قانع نشدن نمايندگان از پاسخ محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت و معدن درباره واردات کالاهای اساسی و خودروهای لوکس، او دومين کارت زرد خود از مجلس را دريافت کرد.

پیش‌تر نمایندگان مجلس پس از طرح سئوال حسن کامران، نماینده اصفهان، از وزیر صنعت با ۱۱۱ رأی موافق، ۱۰۱ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر از پاسخ وزیر قانع نشدند.

بر پایه آئین‌نامه داخلی مجلس، پس از سه کارت زرد به یک وزیر، استیضاح وی به جریان می‌افتد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.