ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیلم افتتاحیه برلیناله: در ستایش شجاعت و فداکاری زنان

«هیچکس شب را نمی‌خواهد» ساخته فیلمساز کاتالانی ایزابل کوشِت و با بازی ژولیت بینوش در افتتاحیه جشنواره فیلم برلین به نمایش درمی‌آید.

فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم برلین مشخص شد: «هیچکس شب را نمی‌خواهد» (Nobody Wants the Night) به کارگردانی ایزابل کوشِت. یک فیلم تاریخی با سویه‌های حماسی در ستایش شجاعت و فداکاری زنان.

«هیچکس شب را نمی‌خواهد» ساخته فیلمساز کاتالانی، ایزابل کوشِت، با بازی ژولیت بینوش

در سایت برلیناله آمده است که «هیچکس شب را نمی‌خواهد» ۵ فوریه در شصت و پنجمین جشنواره فیلم برلین برای نخستین بار به نمایش درمی‌آید. این فیلم همچنین در بخش مسابقه بین‌الملل برلیناله نیز شرکت دارد.

«هیچکس شب را نمی‌خواهد» محصول مشترک اسپانیا، فرانسه و بلغارستان است. داستان فیلم در سال ۱۹۰۸ در ناحیه دورافتاده گرینلند در قطب شمال اتفاق می‌افتد.

دیتر کوسلیک، مدیر جشنواره فیلم برلین روز گذشته پس از اعلام این خبر، درباره فیلم «هیچکس شب را نمی‌خواهد» گفت: «ایزابل کوشت در این فیلم پرتره‌ای با‌ عظمت و ژرف از دو زن در شرایط بحرانی پیش چشمان ما قرار داده است.»

ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی برنده اسکار («کامیل کلودل ۱۹۱۵»، «بیمار انگلیسی»)، رینکو کیکوچی بازیگر ژاپنی («بابل»، «برادران بلوم») و گابریل برن («مظنونین همیشگی»، «تقاطع میلر») در فیلم «هیچکس شب را نمی‌خواهد» بازی کرده‌اند. این فیلم در بلغارستان، نروژ و اسپانیا فیلمبرداری شده است.

پیش از این شش فیلم از ایزابل کوشت در بخش‌های مختلف برلیناله نمایش داده شده است. از میان این فیلم‌ها «زندگی من بدون من» (۲۰۰۳) و «مرثیه» (۲۰۰۸) در بخش مسابقه بین‌الملل برلیناله به نمایش درآمده‌اند. او سال ۲۰۰۹ یکی از داوران این بخش بود.

ایزابل کوشت، سینماگر کاتالانی، متولد ۱۹۶۰ است و در یک خانواده کمونیست پرورش پیدا کرده. او در آثارش تلاش می‌کند به محرمانه‌ترین زوایای زندگی انسان راه پیدا کند.

کاتالونیای اسپانیا نیز مانند اسکاتلند خواهان استقلال است. قرار بود نوامبر سال گذشته در کاتالونیا یک همه‌پرسی استقلال برگزار شود اما دولت اسپانیا با این همه‌پرسی مخالفت کرد.

در شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم برلین رقابت اصلی بین فیلم‌هایی از سینمای آمریکا، بریتانیا و آلمان است. دارن آرونوفسکی، فیلمساز آمریکایی، ریاست هیأت داوران این دوره برلیناله را به عهده دارد. فیلم‌هایی از ترانس مالیک، آندراس درسن، پتر گرین‌اوی و اندرو‌ های در بخش رقابتی برلیناله شرکت دارند. فهرست کامل فیلم‌های این بخش ۲۷ ژانویه اعلام می‌شود.

جشنواره فیلم برلین ۵ فوریه کارش را آغاز می‌کند و تا ۲۵ فوریه نیز ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.